مطالب سایت

بهترین زمان برای خرید مبل که ارزان تر می‌شود

بهترین زمان برای خرید مبل وبلاگ مبلمان باروس

همیشه برای خرید مبل باید صبر کرد، اما باید دانست در چه فصلی و یا از کجا مبلمان را باید تهیه کنیم! خرید مبل جزو پر چالش ترین خرید‌هایی می‌باشد که هر خانواده ای با آن روبرو می‌باشد. شاید وقتی مشغول به مطالعه این مقاله می‌باشید مبلمان منزلتان، فرسوده و یا به نحوی باشد که دیگر مورد پسندتان نیست، برای همین تصمیم به تعویض و تهیه مبلمان جدیدی گرفته اید. اما باید این را بدانیم که چه زمانی و با چه بودجه ای باید مبلمان خود را بخریم.

در این مقاله به بهترین زمانی که خرید مبل ارزان تر می‌ شود اشاره شده است که می‌تواند راهنمایی خوبی برای خرید مبل باشد.

 

خرید مبل در فصل بهار و پاییز

 

اگر که کنجکاو شده اید که بهترین زمان برای خرید مبل چه فصلی از سال می‌باشد، ما در این مقاله به ماه‌های پرفروشی که مشتریان خرید مبلمان را انجام داده اند را مورد بررسی قرار داده ایم.

معمولا جدیدترین سبک های مبلمان بر اساس یک برنامه ریزی چند ماهه، رونمایی می‌شوند و فصل بهار و پاییز جزو فصل هایی است که برای خرید مبلمان در نظر مشتریان قرار گرفته است، اما صرف به اینکه علاقه دارید مبلغ کمتری خرج کنید، طبق تحقیقات آخرین ماه هر فصل مخصوصا در فصل بهار و زمستان، مبلمان قیمت مناسب تری دارد.

به طور حتم متوجه این موضوع شده اید که خرید مبلمان در ماه‌های آخر سال و نزدیک شدن به عید نوروز، بازار گرمی دارد، افراد در خانه هایشان آماده برای پذیرایی از خانواده و آشنایان می‌شوند و علاقه مند به خرید یک ست مبلمان زیبا و یا یک دست میز ناهار خوری جدید شده اند، و از آنجایی که زمان محدودی دارند باید سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام کنند، اگر توجه کرده باشید پس از بازار شب عید، فروش مبلمان میزان کمتری خواهد داشت، از همین رو بیشتر تخفیف‌های خرید مبل را قبل از عید به مشتریان ارائه می‌شود.

به طور کلی خرید مبلمان بستگی به بودجه در نظرگرفته شده شما دارد و بهترین فصل سال برای خرید مبلمان در اوایل فصل بهار می‌باشد که قیمت بهتری نسبت به دیگر فصل ها دارد.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر فروشندگان مبل، پس از فروش و فاکتور قول تحویل محصول در 2 ماه را به مشتریان خود را می‌دهند، پس برای اینکه مبلمان خود را سر وقت تحویل بگیرید، باید به این برنامه زمانی توجه داشته باشید.


چه عواملی بر قیمت مبل بستگی دارد؟ 

این را تصور کنید در فروشگاه مبلمانی قدم می‌زنید، انواع و اقسامی از مدل ها و طرح‌های مبلمان وجود دارد که اولین موردی که قبل از هر چه چیزی مورد جلب توجه ما قرار می‌گیرد، قیمت مبل در بازار می‌باشد، زیرا که نسبت به انواع مدل ها قیمت ها تفاوت دارند در این قسمت به عواملی که در قیمت گذاری موثر می‌باشند اشاره کرده ایم.

اگر بخواهیم که به عوامل موثر بر قیمت مبل در بازار پاسخ مناسبی بدهیم، قیمت محصولات هم به متریال به کار رفته، هم به شرایط بازار و هم به مدل و نوع مبلمان بستگی دارد، از دید تولید کنندگان مبلمان مهمترین موضوعی که بر روی قیمت محصولات تاثیر به سزایی دارد متریال به کار رفته در تولید مبل، جنس پارچه مبلی، تنوع و سبک مبلمان می‌باشد.

 

به چه نکاتی در هنگام خرید مبل باید توجه کنیم؟

پس از اینکه تصمیم خود را برای خرید هر وسیله و محصولی گرفته ایم، باید به یک سری نکات توجه داشته باشیم، برای همین در هنگام خرید مبل مواردی را باید رعایت نمایم، مبلمان یکی از وسایل مهمی می‌باشد که در دنیای امروزی در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای خرید مبل بسیاری از مردم این نکته را نمی‌دانند که باید در چه بازه زمانی خرید خود را انجام دهند و همچنین نمی‌دانند که کدام فروشگاه مبلمان را برای خرید انتخاب کنند، یکی از مهمترین اصولی که باید در نظر بگیریم، این است که بدانیم بهترین زمان برای خرید مبلمان چه وقت می‌باشد و همچنین باید به نوع متریال هم اهمیت بدهیم.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  تخت خواب جکدار چیست؟

از دیگر مواردی که از اهمیت زیادی برخوردار است عبارت است از:


در ابتدا شناخت انواع دسته مبلمان 

در اول کار باید مدل مبلمان خود را بررسی نماییم امروزه تنوع خاصی از مبلمان هایی در مدل‌ها و طراحی منحصر به فردی در بازار وجوددارد، مبلمان معمولا به چند دسته، مبلمان کلاسیک، مبلمان راحتی، مبلمان نئوکلاسیک تقسیم‌ می‌شوند.

اولین نکته در هنگام خرید مبلمان باید به طراحی دکوراسیون منزل خود توجه نمایید و متناسب با دکوراسیون منزل، مبلمان خود را تهیه بفرمایید، 

مدل مبلمان راحتی: مبلمان راحتی از ست مبلمانی می‌باشد که در مقایسه با دیگر مدل ها از محبوبیت خاصی در بین خانواده ها برخوردار است زیرا که هم فضای کمتری از منزل را در بر می‌گیرد و هم قسمت نشیمن مبلمان راحتی احساس ریلکسی بیشتری را به کاربر انتقال می‌دهد. از انواع مبل راحتی می‌توان به مدل ال، مدل یو، مدل نیم ست اشاره کرد.



مدل مبلمان کلاسیک: مبلمان کلاسیک جزو دسته مبلمانی است که اصالت و ریشه تاریخی دارد، و اگر توجه کرده باشید در بسیاری از قصرهای پادشاهی از مدل کلاسیک استفاده شده است، استفاده از طرح و ظاهری منحصر به فرد، منبت کاری و نقش و نگارهای جذاب چشم نوازی محصول را چندین برابر کرده است.

مبلمان کلاسیک، بهترین زمان برای خرید مبلمان که ارزان تر است

مبلمان کلاسیک، بهترین زمان برای خرید مبلمان که ارزان تر است

 

مدل مبلمان نئوکلاسیک: شاید به جرات می‌توان گفت که مبلمان نئوکلاسیک  جزو زیباترین دسته مبلمان است که تلفیقی از مدل  مبلمان راحتی و مبلمان کلاسیک می‌باشد، به این تفسیر که از نشیمن نرم و راحت مبلمان راحتی و از زیبایی طراحی کلاسیک هم استفاده کرده است.

برای اینکه اطلاعات خوبی درباره‌ی خرید مبلمان نئوکلاسیک به دست بیاورید می‌توانید به مقاله راهنمای خرید مبل نئوکلاسیک مراجعه بفرمایید.

 

در قسمت دوم اهمیت به نوع متریال به کار رفته در مبلمان 

توجه به متریال به کار رفته در مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است، در این قسمت از مقاله به نوع متریال به کار رفته در مبلمان اشاره می‌شود.

کلاف مبلمان: اصلی ترین قسمت مبلمان کلاف مبلمان می‌باشد، کلاف مبلمان در واقع حکم اسکلت یک ساختمان برای مبلمان را دارد و به نوعی قسمت‌های دیگر مبل را به هم متصل می‌کند.

پارچه مبلمان: استفاده از یک پارچه با کیفیت در ساخت مبلمان، از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که تاثیر به سزایی در خرید مبلمان از دید مشتریان دارد، معمولا در هنگام خرید مبلمان باید به نوع پارچه توجه داشته باشیم، جنس پارچه باید به نحوی باشد که هنگام ناپاکی و آلودگی کیفیت خود را حفظ کند.

قسمت نشیمنگاه مبلمان: از دیگر اجزایی که در مبلمان حائز اهمیت است، قسمت نشیمنگاه مبلمان می‌باشد که باید مورد تجربه قرار بگیرد، تا متوجه شود که کیفیت و ارزش موردنظر در چه حدی می‌باشد. در قسمت نشیمنگاه بیشتر از متریال اسفنج، فوم سرد، فوم گرم استفاده می‌شود.

قسمت تکیه گاه: این نکته خیلی مهم است که قسمت تکیه گاه از چه متریالی ساخته شده است، زیرا که باید طراحی آن به گونه ای باشد که در نشستن طولانی مدت احساس خستگی را به کاربر انتقال ندهد.

 

در قسمت سوم توجه به برندی که از آن برند خرید مبل را انجام می‌دهید.

 

پس از آشنایی با انواع مدل‌های مبلمان و همچنین نوع متریال به کار رفته هم اکنون 

نوبت به این می‌باشد که حساسیت خود را بر روی برندی  بگذارید که قصد خرید مبل را دارید. از مواردی که در هنگام خرید از برندها باید حائز اهمیت باشد عبارت است از:

 

  • برند مبلمانی که قصد خرید را دارید باید از محصول خود پس از فروش پشتیبانی کند.
  • در صورتی که محصول دارای شکستگی و صدمه می‌باشد، باید نسبت به تعمیر محصول اقدام کنند.
  • مطمئن بودن از کیفیت متریالی که برند ها در کارخانه ها استفاده میکنند.
  • استفاده از تجربه دیگران در هنگام خرید مبل از آن مجموعه 
  • مقایسه قیمت و کیفیت محصولات در فروشگاه های مبل دیگر 

 

در نتیجه: 

 

برای اقدام به خرید مبلمان باید این را در نظر بگیریم که در چه فصلی خرید را انجام دهیم تا از نظر اقتصادی هم به صرفه باشد و هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد. 

در مقاله فوق به این نکات اشاره شده است که چه زمانی برای خرید مبلمان مناسب تر است، چه عواملی بر قیمت مبلمان تاثیر گذار است و همچنین آشنایی با انواع مدل‌های مبلمان، آشنایی با انواع متریال به کار رفته در مبلمان، مشخصات یک برند خوب برای خرید مبل اشاره شده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید مبلمان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *