مطالب سایت

راهنمای خرید مبل راحتی

10 نکته طلایی برای خرید مبل راحتی

مبلمان راحتی از دسته مبلمانی است که برای راحتی بیشتر و یا بعضی اوقات برای استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اینکه با تهیه این ست از مبلمان می‌توان اتاق پذیرایی منزل را به گوشه دنجی تبدیل کرد، برخی از مهم ترین ویژگی های مبل راحتی می‌توانیم به استفاده از آن برای تماشای تلویزیون و احساس راحتی بیشتر اشاره نماییم.

اما برای خرید مبلمان راحتی باید به چندین نکته توجه نماییم در این مقاله به 10 نکته طلایی برای خرید مبلمان راحتی اشاره شده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید مبل به شمار بیاید.

مبل راحتی بهترین انتخاب برای:  منازل ساختمانی

ست مبلمان راحتی به دلیل ساختار و اصولی که دارند فضای کمتری را در منزل در اختیار می‌گیرد به همین دلیل گزینه خوبی برای دکوراسیون‌های منازل ساختمانی محسوب می‌شود که در واقع اتاق نشیمن محدود و کوچکی دارند. مبل راحتی در بعضی مواقع از وزن و ابعاد سنگین و بزرگی ساخته می‌شود، که اکثر فضای دکوراسیون منزل را به خود اختصاص می‌دهد، برای همین در این قسمت از مقاله به راهنمای خرید مبلمان راحتی پرداخته ایم که تا اطلاعات مفید و مهمی را در اختیار شما بگذاریم، همان طور که می‌دانید با دانستن نکات اصولی و ابتدایی خرید راحت و مطمئن خواهید داشت.

 

مبلمان راحتی چیست؟

نام دیگر مبل راحتی را می‌توانیم کاناپه هم بنامیم، نوع استایل مبل راحتی به گونه ای است که به صورت چندین نفره دو الی سه نفره طراحی و ساخته شده است. در ساختار مبل راحتی همانند دیگر مدل مبلمان از چوب استفاده شده است و به دلیل نوع طراحی اغلب دارای پایه های کوتاه، نشیمن نرم و راحت و همچنین تکیه گاه پهن می‌باشد که در مقایسه با دیگر مدل‌های مبلمان قیمت پایین تری دارد.

 

در واقع مبل راحتی یک دسته پر فروش از مبلمان است که برای تاُمین راحتی و آسایش کاربر طراحی شده است. این نوع مبلمان همانطور که گفته شد، از قسمت نشیمن نرم و راحتی استفاده کرده است که قابلیت پشتیبانی و سازگاری بالایی با بدن دارد. از مهم ترین ویژگی های مبل راحتی می‌توانیم به پهن و عمیق بودن مبل راحتی آن می‌باشد که اجازه می‌دهد کاربر روی آن دراز بکشد و به طور کامل به خواب برود.

 

از نکات مهمی که مشخصه مبل راحتی می‌باشد، پوشش دادن سراسری بدن کاربر هنگام نشستن می‌باشد، به نحوی که هنگام نشستن کاربر احساس راحتی و ریلکسی کاملی به آن دست می‌دهد.

 

ست مبلمان راحتی مدل ال دالیا خرید مبل باروس 11 2

انواع مبل راحتی متناسب با دکوراسیون منازل

جالب است که بدانیم مبل راحتی انواع مختلفی متناسب با هر دکوراسیون منزل دارد که از انواع مدل مبلمان راحتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم که می‌تواند تغییر به خصوصی در دکوراسیون منزل شما به وجود بیاورد و شکل و شمایل جدید را به دکوراسیون منزل شما ببخشد.

  • مدل مبلمان شکل ال
  • مدل مبلمان نیم ست
  • مدل مبلمان چستر
  • مدل مبلمان شکل یو

 

مبل راحتی بر خلاف دیگر مدل مبلمان مانند مبلمان کلاسیک، نئوکلاسیک، سلطنتی و استیل جزو مبلمان تجملاتی نمی‌باشد و بیشتر مناسب برای نیشمن روزمرده و دورهمی انتخاب منانسب و خوبی است، جالب است که مبل راحتی از تنوع بالایی برخوردار است که بیشتر از مبل راحتی در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 از نمونه مدل مبلمان راحت:  مدل ال L 

مبلمان راحتی مدل ال، با استایل خاص و متفاوت که شبیه به حرف  L انگلیسی می‌باشد، گزینه ای  عالی برای دکوراسیون منازل می‌باشد که قصد استفاده از مبلمان راحتی در منزل خود دارند می‌باشد. جالب است که بدانیم که مبل راحتی ال از پر فروش ترین مدل مبلمان راحتی محسوب می‌شود که شما می‌توانید با مطالعه مقاله راهنمای خرید مبل ال  با اطلاعات کامل‌تری برای خرید مبل اقدام نمایید.

10 نکته طلایی برای خرید مبلمان راحتی

مبلمان راحتی به شکل نیم ست: 

مدل نیم ست، از مدل مبلمانی می‌باشد که بسیار مناسب برای دکوراسیون منازلی می‌باشد که خواهان مدیریت فضای دکوراسیون منزل خود هستند، مبلمان نیم ست معمولا از یک کاناپه و دو عدد مبل تک نفره تشکیل شده است.

مبلمان راحتی مدل یو: 

مبلمان راحتی مدل یو، از ساختاری شبیه علامت انگلیسی u استفاده کرده است که از استایل خوبی بهره برده است و می‌تواند متناسب با سلیقه ایرانی در روبروی تلویزیون در حال پذیرایی مورد استفاده قرار گیرد.

 

از مهم ترین معیارها برای خرید مبل راحتی 

از مهم ترین نکاتی که در این مقاله حائز اهمیت می‌باشد به این قسمت مربوط می‌باشد، زیرا که قرار است اطلاعات مفیدی برای خرید مبلمان راحتی به کاربران داده شود، و در اصل کمک شایانی برای خرید به کاربران می‌نماید.

 

اطلاع داشتن از قسمت‌های مهم متریال مبلمان راحتی 

مبلمان راحتی از متریال مختلفی در قسمت نشیمن و تکیه گاه خود استفاده کرده است که دارای انواع از متریال می‌باشد:

انواع فوم در مبلمان راحتی:

اگر به دنبال راحتی کامل برای استراحت و تماشای تلویزیون هستید انتخاب متفاوت تری نسبت به زمانی که قصد پذیرایی از مهمان را دارید خواهید داشت. برای این منظور باید مبل نیمه راحت که کمی رسمی تر است را خریداری کنید که در طراحی آن سعی شده هر دو منظور راحتی و رسمی بودن رعایت شود. فضایی که مبل برای آن در نظر گرفته می شود در انتخاب مبل بسیار اهمیت دارد به طور مثال برای فضاهای بزرگ تر راحتی های اِل مانند مناسب تر است، راحتی های کوچک تر یا مدرن جای کمتری می گیرد، انواع مبل که در اصلاح زرق وبرقدار دار هستند این روزها دیگر طرفداری ندارد.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  چرا خرید مبل ال بهترین گزینه است؟

انتخاب رنگ در مبلمان راحتی:

رنگ های مبلمان، همیشه تاثیر به سزایی بر میزان رضایت کاربران می‌گذارد، و امکان خرید را افزایش می‌دهد. احساس یک رنگ جذاب در مبلمان از فاکتورهای اصلی در خرید وسایل مختلف می‌باشد، البته این مورد برای مبلمان هم تصدیق می‌کند که رنگ مبل باید به نحوی باشد که طرح متنوعی را به منزل بیاورد و با دیگر وسایل دکوراسیون منزل تطابق مشخصی داشته باشد.

شاید از مهمترین مشکلاتی که در هنگام خرید مبلمان با آن دسته و پنجه نرم می‌کنید، انتخاب نوع رنگ مبلمان می‌باشد، زیرا که عموم مردم با رنگ‌های مبلمان زیاد آشنا نیستند و به همین علت از رنگ های دیگر شاید آگاه نباشند. البته باید این موضوع را بدانیم که در همین سایت امکان انتخاب رنگ پارچه و چوب وجود دارد و با بازدید از محصولات مبلمان می‌توانید انواع رنگ آن را مشاهده نمایید.

مبل راحتی و مدرن شیک ۸ نفره لیدی خرید مبل باروس 112 5

 

اندازه یک مبل راحتی

شما قبل از خرید مبلمان باید به مواردی اهمیت بدهید، یک مبلمان راحتی در بیشتر مواقع در سایزهای 100 سانتی متری طراحی  می‌شود، همچنین ارتفاع نشیمنگاه تا زمین برای تسلط کامل پاها باید حدود 50 متر حدودی باشد، همین طور وقتی که برای استراحت روی مبلمان عادت دارید و متراژ خانه شما اندازه‌ی مناسبی دارد، ساخت مبل هایی با طول 2 متر 50 سانتی متر رایج است. البته باید این را در نظر بگیرید که سوای مساحت منزل، ابعاد آسانسور و راه پله را هم باید در نظر بگیرید، یک مبل زیبا هنگامی به جذابیت بیشتر خانه شما منجر می‌شود که در حمل و نقل باید به آسانی از در منزل داخل شود.

 

میزان فضای موجود 

اولین موردی که باید در انتخاب مبل بدانید این است که مقدار فضایی که در نظر گرفته اید چه مقدار می‌باشد، اندازه مبل و مکانی که مد نظر شماست باید با هم ارتباط داشته باشند. بنابراین قبل از رفتن به بازار خرید باید با کمک متر مکانی را که برای قرار دادن مبلمان مد نظر شما می‌باشد، اندازه بگیرید. تا بتوانید مبلی متناسب با فضا تهیه کنید. در این مورد باید این نکته را فراموش کنیم که مبل های بزرگ در دکوراسیون با فضای کوچک دست و پا گیر هستند و استفاده از مبل های کوچک در فضاهای بزرگ خیلی زیبا نمی‌باشد. در هنگام خرید مبل راحتی فقط راحتی آن ملاک نمی‌باشد، بلکه باید با فضای در نظر گرفته مطابقت داشته باشد. 

پارچه مبلمان راحتی 

انواع پارچه های مبل راحتی از نوع بوگاتی، مکس و پورش، مازراتی هستند، هرچه کیفیت پارچه مرغوب تر باشد، مبل هم زیباتر می‌شود. معمولا پارچه ها با قیمت ارزان و بدون مرغوبیت منجر می‌شود تا در مدت کوتاهی کیفیت خود را از دست بدهند و باعث تعویض روکش های مبلمان و هزینه مجدد می‌شود. زیبایی و آراستگی مبلمان پیش از هرچیزی به پارچه و جنس آن بستگی دارد. پارچه ها بدلیل استفاده مکرر، بیشتر مورد آسیب و آلودگی قرار می‌گیرند، در موقع خرید مبل راحتی باید به این نکته توجه داشته باشید که جمس پارچه مبل کشی نباشد زیرا پس از گذشت زمان حالت اولیه خود را از دست می‌دهد و ظاهر بدی پیدا می‌کنند. پارچه مرغوب و با کیفیت به دلیل داشتن تراکم بالا و وزن سنگین از چین و چروک ها جلوگیری می کند و حالت خود را حفظ می‌کند. 

نوع چوب در ساخت مبلمان 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت ها در ساخت مبلمان، چوب می‌باشد، در اکثر مبلمان اسکلت و بدنه اصلی (کلاف) از چوب ساخته می‌شود، استفاده از چوب کیفیت و استحکام مبلمان را تضمین می‌کند. یکی از مواردی که نشان دهنده مبلمان خوب می‌باشد، جنس و نوع چوب به کار رفته با کیفیت می‌باشد. هزینه و قیمت مبلمان با کیفیت به دلیل استفاده از متریال خوب و گران بالا می‌باشد. عموما نجاران مبلمان، از چوب راش گرجستان، چوب های راش یا گردو استفاده می‌کنند که به علت مرغوبیت نوع و جنس چوب راش برای ساخت انواع مبلمان مانند سلطنتی، استیل و کلاسیک کاربرد دارد. خسارت ناشی از آسیب و فرسودگی در چوب راش و گردو به دلیل کیفیت بالایی که دارد تقریبا صفر می‌باشد. به همین دلیل طول عمر بالا و ارزشمندی محصول بالا می‌باشد. 

بدنه و اسکلت مبل را ارزیابی کنید

وسایل جانبی مبلمان مانند پارچه، کوسن و رومبلی ها در صورت فرسوده شدن با صرف هزینه کمتری امکان تعویض شدن را دارند، ولی اگر بدنه و اسکلت مبلمان از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، در صورت آسیب دیدن دیگر قابل استفاده نخواهد بود. در هنگام خرید مبل راحتی باید در ابتدا به اسکلت و بدنه مبلمان را بررسی نماییم.

 

در نتیجه :

یکی از بهترین مدلهای مبلمان که امروزه طرفداران بسیاری در منازل دارند، مبلمان راحتی می‌باشد، برای خرید مبلمان راحتی باید به نکاتی توجه داشته باشیم، اینکه نوع متریال چوب و پارچه به کار رفته از چه جنسی می‌باشد و باید با قسمت های مختلف مبل آشنا باشیم تا در هنگام خرید، از متریال و وضعیت ظاهری آگاه باشیم.

فروشگاه مبل باروس از یک تیم مشاوره‌ای قوی برای خرید مبلمان برخوردار می‌باشد که با تماس با مشاوران سایت می‌توانید به صورت رایگان از طرح های مبلمان راحتی که متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد اطلاع پیدا نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *