دسته بندی نشده

چوب راش بهتر است یا بلوط | مقایسه جذاب برای خرید مبلمان

چوب راش بهتر است یا بلوط وبلاگ مبل باروس ۴۹۵۹۳

یکی از بزرگ ترین سوالاتی که همواره برای مشتریان وجود دارد، مقایسه چوب راش و چوب بلوط با هم دیگر می‌باشد، اگر فرض را بر این بگذاریم که می‌خواهید مبل بخرید، بعد از این که فروشنده به شما اعلام کند، محصول ما با چوب راش کار شده است، شما یک قدم از بقیه مشتریان جلوتر هستید زیرا با خواندن این مقاله اطلاعات بیشتری در این باره خواهید دانست.

همچنین شما می‌توانید با مطالعه مقاله چوب راش چیست؟ اطلاعات جامع و کاملی درباره‌ی چوب راش بدست بیاورید.

مقایسه چوب راش و بلوط | بهترین انتخاب کدام است؟

درک درست از خواص یک نوع چوب باعث انتخاب بهترین چوب برای کار خود می‌شود. در صنعت مبل سازی و چوب ایران دو نوع چوب بسیار رواج دارد. چوب راش و چوب بلوط. درک صحیح تفاوت این دو چوب باعث می‌شود که بهترین جنس چوب را برای خرید محصول خود انتخاب نمایید. در ادامه این مقاله به بررسی و مقایسه چوب راش و بلوط می‌پردازیم.

یک مقدمه کوتاه برای چوب راش چیست؟ 

 چوب راش که به رنگ قرمز مایل به قهوه ای و در برخی از چوب ها بخصوص در شمال کشور قرمز تر است و دارای رگه های سیاه در جنوب روسیه صورتی‌تر و بیشتر مایل به قهوه ای روشن و در هر چه به سمت اروپا می‌رود, چوب راش روشن‌تر و بیشتر مایل به رنگ صورتی مایل به قهوه ای می شود.

چوب راش چیست؟ وبلاگ مبل باروس

چوب راش دارای بافتی کاملا متراکم و محکم است که به همین علت چوبی سخت و سنگین است. کار کردن با چوب راحت تر می‌باشد و این چوب به راحتی برش و سوراخ‌کاری می‌شود و جزو انتخاب اولیه نجاران در صنعت چوب سازی کشور است.

مقدمه کوتاه برای چوب بلوط:

در جهان دو نوع چوب بلوط وجود دارد، نوع اول بلوط سفید و نوع دوم بلوط قرمز است. چوب بلوط قرمز دارای رنگی متمایل به قرمز است و بافتی درشت دارد. اگرچه مانند چوب راش محکم نیست اما چوبی نسبتا مقاوم است که در صنعت مبل سازی همچنان به کار می‌رود. چگالی چوب بلوط قرمز متفاوت است و در حد متوسط ظاهری براق داشته باشد.

بلوط سفید دارای رنگ قهوه ای روشن و زرد کم رنگ است که در منطقه رشد خود رنگ آن هم متفاوت است. در برخی مناطق مانند تبریز به رنگ صورتی متمایل به قرمز است. استحکام چوب بلوط سفید از چوب راش هم بیشتر است. به همین دلیل برای شکافتن این چوب توصیه می‌شود از پیچ و میخ استفاده کنید تا از ترک و جدا شدن جلوگیری شود. درضمن چوب بلوط سفید بسیار با دوام است و به رنگ پذیری خوب و زیبایی دارد.

درخت چوب بلوط وبلاگ مبل باروس

کاربرد چوب راش و بلوط در صنعت چوب سازی 

چوب راش در صنعت چوب سازی کشور به دلیل مقاومت و استحکام بالا جزو انتخاب های اول تولید کنندگان و مشتریان این صنعت می‌باشد و بسیار محبوب است. چوب راش دارای جنسی با کیفیت است که هم به راحتی رنگ می‌شود و تمیز کردن آن هم کاری راحت است. از کاربرد این چوب مقاوم می‌توان به صنعت‌های مبلمان، کابینت سازی و ساختمان  و قایق سازی اشاره کرد. در این صنعت، چوب مورد استفاده نیاز به مقاومت و استحکام بالایی دارد که بهترین گزینه ی روی میز چوب راش است.

مقاومت بسیار عالی چوب راش وبلاگ مبل باروس

چوب راش چه ویژگی هایی دارد؟ 

چوب راش ویژگی هایی مختلفی دارد که از جمله ویژگی های برتر آن می‌توانیم به دارای سطح صاف، جایگزین بسیار عالی برای هیزم، طول عمر بالا، مقاومت و استحکام عالی، رنگ پذیری راحت و بی دردسر، نگهداری و تمیز کردن راحت، مقاومت در برابر رطوبت، نداشتن هیچ بویی، قیمت مناسب نسبت به متریال، ضربه گیری بالا آن اشاره داشته باشیم.

میوه درخت بلوط، تانن0 وبلاگ مبل باروس

چوب بلوط زیباترین مدل از چوب‌ها:

همه گونه‌های درخت بلوط دارای بافت قوی، سخت، سنگین، متراکم و محکم با دانه های نزدیک به هم هستند. چوب بلوط به دلیل وجود تانن زیاد در بافت خود در برابر حمله حشرات و قارچ ها مقاومت بسیار زیادی دارد. چوب بلوط به دلیل داشتن رنگ زیبای متمایل به قرمز دارای طرفداران زیادی است. این چوب جنسی محکم دارد و به دلیل چگالی که دارد نسبت به چوب راش براقی بیشتری دارد که انتخاب رنگ آن سلیقه ای است. کاربرد چوب بلوط  در ساخت لوازمی همچون ساعت، آینه و کنسول، سینی و اکسسوری های جذاب چوبی می‌باشد. 

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  بهترین مبل راحتی جدید | آخرین مدل‌های پایان سال که جزو پرفروش‌ترین‌هاست

محصولات چوبی ساخته شده با چوب بلوط وبلاگ مبل باروس

از ویژگی های چوب بلوط می‌توانیم به : 

  • مقاومت در برابر خراشیدگی و تنش‌های فیزیکی
  • چوب بلوط به دلیل داشتن تانن تا حد زیادی در مقابل رطوبت مقاوم است
  • این چوب دارای سختی نسبتا بالایی است
  • بافت این چوب ناهموار و دنه بندی صاف است
  • دارای رنگ های متنوع از بژ روشن تا قهوه‌ای تیره 
  • قیمتی نسبتا به صرفه
  • موجود در بازار

خرید دکوراسیون از جنس چوب راش و بلوط

اگر قصد این را دارید تا برای دکوراسیون منزل خودتون از جنس چوب راش و بلوط استفاده نمایید، باید به یک سری نکات و موارد اهمیت بدهید که در قسمت پایین به آن ها اشاره شده است :

مستحکم بودن چوب بلوط وبلاگ مبل باروس

نوع چوب به کار رفته:

اولین سوال برای انتخاب دکوراسیون چوبی منزل جنس و متریال چوب آن می‌باشد که در این صنعت تنوع چوبی زیاد است اما باید با شناخت مزایا و معایب چوب ها بهترین چوب را طبق سلیقه خود انتخاب کرد. انواع چوب عبارتند از چوب راش . چوب بلوط . چوب mdf . چوب نئوپان و غیره…

توجه به طرح و ابعاد: 

سعی کنید به این موضوع بسیار توجه داشته باشید چرا که تولید محصولات چوبی مانند چوب راش در همه ی ابعاد امکان پذیر است و شما باید با توجه به متراژ فضای خود آن محصول رو خریداری کنید.

نوع رنگ بسیار زیبا چوب بلوط وبلاگ مبل باروس

کیفیت تولید:

کیفیت تولید محصولات چوبی از مهم ترین دغدغه های خریداران و تولید کنندگان است. در اول باید بهترین نوع چوب را انتخاب کرد که دارای ماندگاری بالا و در مقابل خط خوردگی و دیگر عوامل آسیب پذیر مقاومت بیشتری داشته باشد. مانند چوب راش که یکی از مستحکم ترین چوب‌های موجود در بازار است. نکته حائز اهمیت بعدی در کیفیت تولید محصولات چوبی استفاده از بهترین متریال تولید است مانند چسب پلی وینیل و رنگی که در مقابل ضربه خوردن و خیس شدن و عوامل دیگر مقاوم باشد.

 

قیمت محصولات چوب راش و چوب بلوط

قیمت محصولات چوبی بسیار متغیر است و عوامل تاثیر گذار در قیمت آنها عبارت است از جنس چوب، اندازه و ابعاد محصول و متریال ساخت و تولید. چوب راش به دلیل داشتن استحکام و کیفیت بیشتر نسبت به چوب بلوط قیمت بالاتری دارد که این ویژگی توی محصولات از جنس چوب راش مشخص است.

استفاده از چوب بلوط و منبت کاری در محصولات وبلاگ مبل باروس

نگهداری و تمیز کردن محصولات چوبی

در خرید و انتخاب محصولات چوبی باید به این نکته توجه کرد که بعد از خرید این محصول چگونه از آن نگهداری باید شود. آیا تمیز کردن و نگهداری از آن راحت است؟ چوب هایی مانند چوب راش که هم مقاومت بالایی دارد و هم در این صنعت رواج بیشتری دارد بهترین گزینه است. زیرا که هم رنگ پذیری راحتی دارد و هم به راحتی تمیز می‌شود. 

یک نکته بسیار مهم این می‌باشد که هنگام انتخاب رنگ محصولات تان که از جنس چوب راش است رنگی را انتخاب کنید که هم کیفیت بالا و هم مقاومت بیشتری در مقابل عوامل بیرون دارد.

برای نگهداری از محصولات چوبی چه از جنس چوب راش  یا هر جنس دیگری می‌توانید از روکش برای جلوگیری از نشستن گرد و خاک و آلودگی رون آن استفاده کنید. در ضمن از نزدیک کردن شعله مستقیم به محصولات چوبی جدا خودداری فرمایید.

امکان پاکسازی و تغییر رنگ چوب بلوط وبلاگ مبل باروس

در انتهای مقاله چوب راش بهتر است یا بلوط؟ 

چوب راش و چوب بلوط هردو زیبایی و ویژگی‌های خود را دارند. اما کسانی که می‌خواهند محصولاتی همچون مبلمان، سرویس خواب، میز تی وی و یا آینه کنسول تهیه کنند، پیشنهاد شرکت تولیدی باروس انتخاب چوب راش است. به این دلیل که این محصولات نیاز به مقاومت و دوام بالایی دارند و چوب راش هم نسب به چوب های دیگر مقاومت و استحکام نسبتا بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *