مبلمان کلاسیک

جدیدترین رنگ چوب مبل کلاسیک | بهترین راهنمایی برای خرید چوب

بهترین راهنمایی برای خرید چوب وبلاگ مبل باروس

مبلمان عضو اصلی ترین مواردی است که در جهت کاربردی و زیبایی دکوراسیون از آن استفاده می شود، همچنین ارتباط مستقیمی با دکوراسیون خانه دارد، سبک مبلمان مد نظر شما باید متناسب با دکوراسیون خانه انتخاب شود تا با دیگر المان های منزل شما هماهنگی داشته باشد که امروزه مبل کلاسیک از دسته کاناپه های عامه پسند شده، در حین انتخاب مبلمان رنگ چوب آن دارای اهمیت بالایی می باشد که در مجلل بودن کاناپه شما نیز تاثیر به سزایی دارد.

رنگ چوب مبل کلاسیک

بهترین رنگ چوب برای مبلمان

رنگ چوب مبلمان بسیار در انتخاب آن حائذ اهمیت است، به این دلیل که در هنگام ورود هر شخصی در خانه، با فضای پذیرایی، قسمت مبلمان رو به رو می شود و بیشترین زمانی که برای استراحت در دورهمی در نظر میگیرند بر روی مبلمان است، اما در حین انتخاب مبل مناسب برای منزل به طور معمول به قسمت پارچه، ابعاد و مدل آن پرداخته می شود اما از اهمیت جزئیاتی همچون رنگ چوب مبلمان غافل می شوند.

ترکیب رنگ چوب زیبا برای مبلمان با سبک مدرن ترکیبی دلنشین و چشم نواز ایجاد می کند، به همین دلیل انتخاب رنگ چوب مبلمان نیز از عوامل مهم انتخاب مبل و چیدمان خانه می باشد.

چوب ها در ابتدا به صورت اسکلت خام می باشند و با انتخاب رنگ برای آن در جهت تولید مبلمان به آن جان می بخشید، همچنین با استفاده از چوب با کیفیت می توانید از آسیب دیدن آن در طولانی مدت جلوگیری کنید و در طولانی مدت از آن استفاده مفیدی داشته باشید.

در صورت بی توجهی و انتخاب مبلمانی با رنگ چوب بی‌ربط و یا انتخاب چوب بی‌کیفیت، با گذشت مدت کوتاهی موجب ایجاد خط و خش و یا شکستگی می شوید و به مرور زمان نمیتوانید از آن استفاده مفید داشته باشید.

چوب مناسب برای مبلمان

همانطور که میدانید رنگ چوب مبلمان تاثیر به سزایی در زیبایی بصری خانه شما دارد، به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب آن بسیار حائذ اهمیت است؛ امروزه تنوع مبلمان در بازار بسیار زیاد است که متناسب با دکوراسیون و سبک خانه خود می توانید انتخابات متنوعی داشته باشید.

در هنگام انتخاب دکوراسیون باید توجه داشته باشید تا با رنگ دیگر المان های چوبی خانه شما هماهنگی داشته باشد، از محبوب ترین مبلمان قابل استفاده در منازل ایرانی مبلمان کلاسیک می باشد که دارای ظاهر شیک و زیبایی می باشد و می توان به راحتی به آن تغییر دکوراسیون های جزئی داد.

رنگ چوب نیز در مبلمان بسیار حائذ اهمیت است زیرا قسمت پایه‌، دسته‌های مبل و به طور کلی بدنه مبل پوشش چوبی دارند و در ظاهر مبلمان بسیار موثر است؛ در مبلمان کلاسیک می توانید به راحتی تشکچه و روکش آن را تغییر دهید و چوب استفاده شده در آن در معرض دید می باشد، به همین دلیل استفاده از چوب با کیفیت موجب می شود تا در حین تعویض و جا به جایی به آن در طولانی مدت آسیب وارد نشود.

نکاتی جهت نگهداری چوب مبل

در جهت بالا بردن عمر مبلمان باید از آن نگهداری درست و اصولی داشته باشید و از جمله نکاتی که برای نگه داری سالم باید رعایت کنید استفاده از مواد شوینده متناسب با رنگ مبل می باشد، با رعایت این نکته می توانید از کدر شدن رنگ، ایجاد خراش و آسیب دائمی به رنگ چوب جلوگیری کنید؛ همچنین در هنگام خرید باید در جهت استفاده از براق کننده و پولیش‌های مناسب چوب، با فروشنده مشورت کنید و به طور منظم از آن استفاده نمایید.

در حین انتخاب چوب مبلمان می توانید از اکسسوری های مناسبی برای هماهنگی آن ها با چوب استفاده کنید که نمای زیبا و اثربخشی را به دکوراسیون خانه شما ببخشد.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  راهنمای خرید مبل کلاسیک | اگر قصد خرید دارید حتما بخونید!!

انواع چوب مبلمان

از ویژگی های انتخاب مبلمان مناسب برای دکوراسیون، انتخاب چوب با کیفیت برای آن می باشد که چند عامل اصلی بر روی انتخاب چوب با کیفیت تاثیر گذار است از جمله: ظاهر چوب، ماندگاری آن، مقاومت در برابر سایش و ضربه… در ادامه به انواع چوب مبلمان بیشتر میپردازیم.

چوب بلوط

از محبوب ترین چوب ها برای تولید مبلمان چوب بلوط است که دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و خراش می باشد و از آن در جهت تولید مبلمان با کیفیت استفاده می شود، رنگ طبیعی این چوب خاکستری تیره است که با استفاده از روغن و یا واکس به آن می توان حالت زیبایی بخشید، از این محصول معمولا در تولید مبلمان چرمی و یا صندلی های سینما، کتابخانه استفاده می شود، چوب بلوط دارای قیمت بالایی می باشد و برای نگهداری از آن نیازی به موارد نگهداری خاصی نمی باشد.

عکس چوب بلوط

چوب گردو

از دیگر چوب های با کیفیت در جهت تولید مبلمان چوب گردو می باشد، تنوع این محصول بسیار زیاد می باشد و دارای طرح های شکیل همراه الگو های طبیعی است؛  چوب گردو فشار پذیری زیادی به همراه  مقاومت بالایی در برابر خمیرپذیری دارد که موجب می شود در برابر جذب رطوبت، تورم ، کاهش حجم، خشک شدن و ترکیدگی مقاومت بالاتری داشته باشد.

در اکثر  منبت کاری ها از چوب گردو استفاده می شود که تنوع رنگی آن از سفید تا قهوه ای به صورت متغیر می باشد، این چوب متناسب برای مبلمان استیل می باشد، چوب گردو قابل استفاده در صنعت معرق کاری، خراطی و ساخت انواع ابزار موسیقی کاربرد دارد و در زمره چوب های سنگین قرار دارد.

همچنین چوب گردو دارای چگالی بالایی می باشد و در برابر خراش و سایش مقاومت بالایی دارد که در برابر آسیب مبلمان در منبع خارجی مقاوم است؛ چوب گردو نیز از نظر قیمت در برابر دیگر نوع چوب ها قیمت مناسب تری دارد و به همین دلیل پوشش دهی آن پایین تر بوده و احتمال خرابی آن به همان میزان زیاد است.

چوب گردو

چوب روسی

چوب روسی از چوب درختی استفاده می شود که در کشور روسیه رشد می کند و دارای مزایایی می باشد که آن را برای تولید مبلمان مناسب میکند، این نوع چوب دارای مقاومت زیادی در برابر سایش می باشد.

چوب روسی دارای الگو های طبیعی می باشد که موجب جذابیت بیشتر در مبلمان می شود، البته هزینه تهیه این نوع چوب به دلیل محدودیت آن در ایران بیشتر است و واردات آن از کشور روسیه موجب می شود که قیمت بیشتری داشته باشد.

چوب روسی

چوب راش

چوب راش جزو بهترین چوب هایی می باشد که در جهت تولید مبلمان از آن استفاده میشود، همانطور که از نامش پیداست این چوب در درخت را رشد می کند و دارای رنگ بندی بین رنگ سفید تا زرد مایل به خاکستری می باشد، الیاف این چوب و نرم و صاف است و دارای چگالی بالایی می باشد.

سالیانه برگ های این چوب ریزش میکند و تراکم آن از دیگر چوب های موجود در بازار بیشتر می شود، این مسئله موجب مقاومت بیشتر آن در برابر سایش می شود و تا طولانی مدت می توانید از آن استفاده مفیدی داشته باشید.

همچنین قیمت چوب راش نسبت به دیگر چوب های موجود در بازار بیشتر است و دسترسی به آن بسیار ساده، این چوب در هوای معتدل و خاک خشک رشد می کند و مقاومت آن نسبت به دیگر چوب ها بسیار بالا می باشد و به همین دلیل از آن در تمامی دکور منزل چوبی، استفاده می شود، تمامی مبلمان موجود در مجموعه بازار تولید شده از چوب راش با کیفیت می باشد تا شما بتواند در کنار زیبایی، کیفیت بالا را نیز تجربه کنید.

چوب راش

جهت مشاهده نمونه خارجی به این صفحه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *