دسته بندی نشده

آشنایی با دکوراسیون پذیرایی مدرن به سبک 2024

آشنايي با دکوراسيون پذيرايی مدرن به سبک 2024

آشنایی با انواع چیدمان وسایل منزل و دکوراسیون‌ها، یکی از راه‌هایی معرفی می‌شود که می‌توانید ازطریق آن، به‌راحتی خانه خود را دیزاین کنید. استفاده از دکوراسیون پذیرایی مدرن از رایج‌ترین چیدمان‌ها در سال‌های اخیر بوده، اما با ترند شدن برخی آیتم‌ها مثل رنگ یا اکسسوری شاهد تغییری عمده یا جزئی در دکوراسیون سال‌های جدید خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جدیدترین و به‌روزترین تغییرات و ترندهای دنیا در دکوراسیون آشنا کنیم. بررسی دقیق انواع چیدمان‌ها مناسب با هر نوع سلیقه را می‌توانید در این مطلب آموزش ببینید.

بررسی رایج‌ ترین دکوراسیون مدرن در سال 2024

علاقه شدید افراد به دکوراسیون مدرن باعث شده تا محبوب‌ترین سبک در بین دکوراسیون‌های رایج دیگر باشد. از ویژگی‌های اصلی این مدل چیدمان، توجه به راحتی و آرامش در زندگی رومزه است.

زندگی در آپارتمان‌ها، فضاهای کوچک‌تری را نسبت به گذشته در اختیار کاربران برای زندگی می‌گذارد. از همین رو استفاده از دکوراسیون مدرن این امکان را به افراد می‌دهد تا بهترین کاربری را از فضا داشته باشند. بهره‌گیری از انواع متریال‌ها در این چیدمان فرصت داشتن لوازمی شیک و زیبا را برای ما فراهم می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، دکوراسیون مدرن، خاص منزل‌هایی با فضای کوچک است و این به آن معناست که تاثیر رنگ در آن بسیار بالا خواهد بود. استفاده از رنگ‌های روشن و طوسی در این دکوراسیون علاوه‌بر این‌که رایج است، باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن فضای داخلی منزل هم می‌شود. به‌طور کلی این دکوراسیون شامل موارد زیر خواهد شد:

  • نور طبیعی و پنجره‌های بدون تزئین و ساده
  • استفاده از روکش‌های چوبی و چوب‌های طبیعی
  • استفاده از یک فضای کلی با پالت رنگی خنثی و روشن
  • به‌کارگیری وسایلی با مواد و متریال طبیعی مثل چوب، فلزات، چرم و الیاف بدون رنگ
  • استفاده از مبلمان افقی با خطوط تمیز
  • استفاده از لوازم خانگی کم‌صدا یا بی‌صدا
  • تاکیید بر خطوط افقی و عمودی در چیدمان
  • دیده‌شدن عناصر سازنده مثل بتن و تیرها

آشنایی با دکوراسیون پذیرایی مدرن به سبک 2024

 

معرفی ترندهای دکوراسیون سال 2024

اگر دانش این را ندارید که یک دکوراسیون را به شکل کامل اجرا کنید، می‌توانید با به‌کارگیری گزینه‌های ترندی این کار را انجام دهید تا به چیدمان‌تان کمی مسیر داده شود. در واقع این کار می‌تواند نوعی اجرای ساده در دکوراسیون باشد تا از شیک و زیبا بودن فضای خود لذت ببرید. عموما این ترندها برای سال 2024 برای دکوراسیون پذیرایی مدرن تعریف شده‌اند:

  • استفاده از عناصر طبیعی مثل گل و گیاه
  • استفاده از سبک ماکسیمال
  • ایجاد فضاهای چند منظوره
  • به‌کارگیری رنگ‌های روشن و پاستیلی
  • استفاده‌نکردن از سطوح بی‌بافت و مسطح
  • دخیل‌کردن سلیقه شخصی در انتخاب آیتم‌ها
  • استفاده از متریال‌های سازگار با محیط‌زیست
  • استفاده از سیستم هوشمند در منازل
  • اضافه‌شدن خطوط منحنی برای آرامش

استفاده از عناصر طبیعی مثل گل و گیاه وبلاگ مبل باروس

استفاده از عناصر طبیعی مثل گل و گیاه

پرورش گیاهان آپارتمانی یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها برای دکوراسیون پذیرایی مدرن است. به این روش استفاده از گل و گیاه طراحی بیوفیلیک گفته می‌شود که بسیار ترندی به‌حساب می‌آید. به‌طور کلی استفاده از رنگ‌های طبیعی و زنده مثل سبز، خاکی و نیلی از بهترین گزینه‌ها در اجرای دکوراسیون هستند.

استفاده از چوب، به‌خصوص چوب کاج می‌تواند از مهم‌ترین آیتم‌ها برای به‌کاربردن در سطوح باشد. برای استفاده از این المان می‌توانید قسمتی از دکوراسیون پذیرایی خود را به پرورش و چیدمان گیاهان اختصاص دهید که بسیار هم ترندی و جذاب خواهد بود.

استفاده از سبک ماکسیمال

اجرای این سبک دقیقا برعکس سبک مینیمال عمل می‌کند. استفاده از رنگ‌های جسورانه و هیجان‌انگیز از مهم‌ترین ویژگی این سبک که ترندی هم است معرفی می‌شود. می‌توانید برای انتخاب رنگ‌های مبلمان از رنگ پرجنب‌وجوشی مثل فیروزه‌ای یا صورتی حتی در بسیاری از مواقع رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید. بهره‌گیری از اکسسوری‌ها و بافت‌هایی که دارای نقوش فراوان هستند، می‌تواند در اجرای این آیتم به دکوراسیون شما کمک کند.

ایجاد فضاهای چند منظوره

استفاده از تمامی فضاها و کاربردی‌کردنشان یکی از ویژگی‌های دکوراسیون پذیرایی مدرن محسوب می‌شود. این‌ کار را می‌توانید با خرید مبلمان مدولار انجام دهید. اما گزینه‌های بهتر و در دسترس‌تری هم مثل استفاده از فرش وجود دارد که می‌تواند چنین فضاهایی را برای شما ایجاد کنند. در واقع به‌کاربردن فرش برای تفکیک فضا، سازگاری بیشتری با شیوه زندگی ایرانی‌ها دارد.

به کارگیری رنگ های روشن و پاستیلی

برای اجرای ترند سال 2024 می‌توانید از رنگ‌های گرم و خنثی یا آبی پاستیلی استفاده کنید. دوران به‌کاربردن رنگ سفید به‌صورت یک‌دست به‌سر آمده است. از رنگ‌های بژ و قهوه‌ای می‌توانید در نقاشی دیوارهای سالن پذیرایی استفاده کنید.

استفاده نکردن از سطوح بی بافت و طرح

به‌کار بردن سطوح بافت‌دار و متریال‌های طرح‌دار یکی از آیتم‌های ترندی در دکوراسیون پذیرایی مدرن سال 2024 محسوب می‌شود. با استفاده از انواع پارچه‌های مخمل و طرح‌دار یا به‌کار بردن کاشی‌های شطرنجی یا راه‌راه می‌توان هیجان خاصی به دکوراسیون داد. تنها زمانی که مجبور به استفاده از ایتم‌های ساده با رنگ‌های روشن هستید، از آن‌ها استفاده کنید، زیرا این سبک به‌هیچ‌عنوان جزء ترندهای امسال نیست.

دخیل کردن سلیقه شخصی در انتخاب آیتم ها

قبول داریم که یکی از انتخاب‌های اصلی افراد برای چیدمان شیک و زیبا بودن، دکوراسیون مدرن است، اما این موضوع نباید بر سلیقه شخصی و آرامش افراد اولویت داشته باشد.

پیروی از اصول دکوراسیون و چیدمان، امری ضروری است، اما در مرحله دوم و بعداز دخیل‌کردن سلیقه شخصی قرار می‌گیرد. در بسیاری از کشورها این گزینه رعایت می‌شود، اما در ایران کم‌تر به آن می‌پردازند. ازاین‌رو برای داشتن دکوراسیونی عالی و چیدمانی هماهنگ به‌هیچ‌عنوان سلیقه خود را فدای اصول نکنید.

استفاده از متریال های سازگار با محیط زیست

این روزها یکی از امتیازات تولید لوازم خانگی در اکثر شرکت‌های مطرح در دنیا، سازگاری مواد اولیه با محیط‌زیست و قابل بازیافت‌بودن آن‌ها است. با در دسترس قرارگرفتن این موضوع در سال جدید، استفاده از لوازم قابل بازیافت، به یکی از المان‌های اصلی در دکوراسیون پذیرایی مدرن تبدیل شده است. برای خرید هر آیتم از چیدمانتان حتما به این موضوع توجه کنید.

استفاده از سیستم های هوشمند در منازل

با پیشرفت روزبه‌روز تکنولوژی، استفاده از ابزار هوشمند در دکوراسیون و به خدمت‌گرفتن آن‌ها به یکی از آیتم‌های اصلی در دکوراسیون پذیرایی مدرن تبدیل شده است. کاربری مناسب برای خاموش و ‌کردن لامپ‌ها به‌صورت خودکار یا استفاده از فناوری‌های الکتریکی بی‌صدا می‌تواند نمونه‌ای عالی از این شیوه در چیدمان شما باشد.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  سرویس خواب رنگ صدفی طلایی | رنگی جالب برای جذابیت بیشتر اتاق خوابتان

اضافه شدن خطوط منحنی جهت آرامش

ازآن‌جایی‌که زندگی روزمره عصر جدید بسیار پرتنش و استرس‌زا شده، استفاده از المان‌هایی که به میزانی از این تنش‌ها بکاهد و بر آرامش افراد اضافه کند، کاملا ضروری به‌نظر می‌رسد. طراحی دکوراسیون مناسب تنها به زیبایی‌شناسی و شیک‌بودن توجه ندارد.

گاهی رفع نیاز کاربران با تولید یا استفاده از یک محصول می‌تواند از موارد ترندی حساب شود. به همین دلیل استفاده از خطوط منحنی یا دایره در دکوراسیون‌های امسال بسیار رایج است. بهترین این دکوراسیون‌ها برای اجرای چنین ایده‌ای، می‌تواند سبک روستیک باشد.

معرفی ترندهای دکوراسیون سال 2024 وبلاگ مبل باروس

معرفی بهترین دکوراسیون پذیرایی مدرن در سال 2024

انتخاب سبک مورد علاقه برای بسیاری از افراد می‌تواند دشوار باشد، برای همین معرفی برخی از دکوراسیون‌های مطرح در سال 2024 همراه با مشخصات و ویژگی آن‌ها را در ادامه این مطلب می‌آوریم. تمامی این سبک‌ها مطابق با سلیقه‌های شخصی بیشتر افراد همراه با درنظرگرفتن برخی نیازها طراحی و معرفی می‌شوند:

  • سبک کلاسیک
  • سبک روستیک
  • سبک مدرن
  • سبک مینیمال
  • سبک اسکاندیناوی
  • سبک بوهو
  • سبک وینتیج
  • سبک التقاطی
  • سبک آرت دکو

سبک کلاسیک وبلاگ مبل باروس

سبک کلاسیک

از پرطرفدارترین سبک‌ها در دکوراسیون است که اصالت خاصی به منزل‌تان می‌دهد. در این سبک از چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مدرن از رنگ‌های پخته و غنی استفاده می‌شود و خبری از آیتم‌های ساده و ارزان نیست. این سبک از دیرباز مورد توجه بسیاری از افراد بوده و همیشه هم خواهد بود.

استفاده از فرش‌ها و مبلمان‌های گران‌قیمت با جزئیات زیاد یکی از ویژگی‌های اصلی این سبک محسوب می‌شود. در اجرای آن از اکسسوری و دست‌سازه‌های پرکار مثل چوب‌های منبت‌کاری‌شده هم به وفور دیده می‌شود.

سبک روستیک

این سبک در واقع همان سبک روستایی است که با به‌روزکردن المان‌های آن توانسته‌اند از این سبک به‌‌عنوان چیدمانی پرکاربرد در دکوراسیون پذیرایی مدرن استفاده کنند. در این نوع دکوراسیون، استفاده از لوازم ساده و ارزان و همچنین کاربردی آسان محصولات از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

به‌کارگیری رنگ‌های کرم، قهره‌ای، زرشکی و فندقی حس راحتی و آرامش را در این دکوراسیون به افراد انتقال می‌دهد. متریال‌هایی مثل چوب و سنگ برای استفاده در کف‌پوش‌ها یا لوازم کاربردی دیگر مثل مبلمان مشاهده می‌شود. به‌کارگیری المان‌های ساده مثل فرش و کوسن هم در این سبک کاربردی است.

سبک مدرن

همان‌طور که قبلا توضیح داده شد، استفاده از فضاهای خلوت و سادگی لوازم از ویژگی‌های بارز دکوراسیون پذیرایی مدرن است. این سبک در نهایت سادگی و به دور از پیچیدگی، طراحی و اجرا می‌شود. تمامی لوازم کاربردی در این سبک مثل مبلمان و انواع فرش‌ها یا اکسسوری‌ها باید در سادگی و با رنگ‌های خنثی تهیه شوند.

سبک مینیمال

به‌کارگیری فضاهایی ساده و خلاقانه با مصرف بسیار اندک از اسباب و وسایل از نقاط پررنگ در این سبک محسوب می‌شود. فلسفه پشت اجرای این دکوراسیون دوری از هرج‌ومرج بوده و افراد را از مصرف‌گرایی دور می‌کند. این سبک که یکی از سبک‌های پرطرفدار در دکوراسیون پذیرایی مدرن محسوب می‌شود، با استفاده از رنگ‌های نود و روشن به یکی از محبوب‌ترین و قابل اجراترین دکوراسیون‌ها در سال 2024 تبدیل شده است.

سبک اسکاندیناوی

استفاده از پارچه‌هایی با بافت و طرح‌های ساده در پرده و مبلمان مشخصه اصلی این سبک است. در این نوع چیدمان از رنگ‌های خنثی و روشن بسیار زیاد به‌کار می‌رود. اگر داشتن فضایی با آرامش و ساده الویت شماست، پیشنهاد می‌کنیم از این سبک در دکوراسیون پذیرایی مدرن خود بهره ببرید. تمامی مبلمان‌ها و فرش‌ها، حتی اکسسوری‌ها در این دکوراسیون با طرح‌هایی ساده اجرا و استفاده می‌شوند.

سبک بوهو

یکی از خاص‌ترین سبک‌های دکوراسیون پذیرایی مدرن در این نوع استایل گنجانده می‌شود. این دکوراسیون در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار و جوان‌پسند معرفی شده است. در این نوع چیدمان خیلی راحت می‌توانید به‌سراغ رنگ‌های پر شوروهیجان و استفاده از انواع صنایع دستی و هنری بروید.

عمق نگاه و دید این سبک بیشتر برروی آزادی عمل در چیدمان تمرکز می‌کند. کافی‌است کمی از دکوراسیون خود را با پرورش گل‌وگیاه هم ترکیب کنید. خواهید دید که چه دکوراسیون زیبا و هیجان‌انگیزی خواهید داشت.

سبک وینتیج

استفاده از متریال‌هایی مثل چوب‌، فلز یا انواع پارچه‌ها که برای دهه‌های اخیر باشند را استایل وینتیج می‌گویند. این سبک تقریبا از جنگ جهانی دوم در دنیا رایج شد. ترکیب لوازم قدیمی با ابزارهای جدید و استفاده از تکنولوژی می‌تواند دکوراسیون پذیرایی مدرن و وینتیجی را برای شما به‌وجود بیاورد. اکثر لوازمی که می‌توانید با آن‌ها این سبک چیدمان را اجرا کنید، استفاده از مبلمان‌های چوبی و فرش‌های دسته دوم دستباف هستند که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه و خریداری کنید.

سبک التقاطی

اگر عاشق انجام کارهای آوانگارد در دکوراسیون پذیرایی مدرن خود هستید، حتما ترکیب 2 مورد از محبوب‌ترین دکوراسیون‌های خود را امتحان کنید. در این سبک شما می‌توانید با انتخاب هوشمندانه از المان‌های مهم در هر دکوراسیون، یک چیدمان جدید برای خود داشته باشید. کاربرد رنگ‌ها در ایجاد ریتم یا هماهنگی بین لوازم دیگر در این سبک بسیار تاثیرگذار است.

سبک آرت دکو وبلاگ مبل باروس

سبک آرت دکو

از ترکیب 2 دکوراسیون بسیار پرطرفدار مدرن و کلاسیک می‌توانید به این سبک از دیزاین برسید. دکوراسیون پذیرایی مدرن همراه با زرق‌وبرق‌های گران در سبک کلاسیک می‌تواند تصویری پرشور از مادی‌گرایی و آرامش را به‌همراه داشته باشد.

این سبک هم می‌توان یک دیزاین التقاطی دانست که مناسب افرادی است که تصمیم دارند به شیوه‌ای خاص دیده شوند. این سبک می‌تواند به یکی از دکوراسیون‌های موفق در طراحی داخلی تبدیل شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی انواع دکوراسیون‌های جدید در سال 2024 پرداخته شد و نکاتی راجع‌به چیدمان دکوراسیون پذیرایی مدرن گفته شد. بررسی تمامی این نکات در نهایت به شما کمک می‌کند که ابتدا سبک شخصی خود را در دکوراسیون پیدا کنید و در اجرای آن‌ها هیچ کم‌و‌کاستی نداشته باشید. استفاده درست و هوشمندانه از مبلمان و چیدن درست آن‌ها در پذیرایی از نکاتی معرفی می‌شود که باید به آن دقت کنید.

به‌کار بردن انواع اکسسوری‌ها در جای مناسب و مطابق با دکوراسیون تعریف‌شده، می‌تواند یک مزیت برای درست دیده‌شدن چیدمان منزل شما باشد. برای تهیه و خرید هر محصول از لوازم خانه برای دکوراسیون حتما از متخصصین این زمینه مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *