سرویس خواب

سرویس خواب چه رنگی مد است؟

سرويس خواب چه رنگي مد است؟- وبلاگ مبل باروس

چه کسی گفته که انتخاب سرویس خواب کار آسانی است؟ انتخاب کالا خواب بستگی به خیلی چیزها دارد و مهم‌ترین آن‌ها مربوط به سلیقه شما می‌شود. آیا سلیقه شما با مد روز همراه است، یا صرفا چیزی که در نگاه اول به شما حس خوب می‌دهد را می‌خرید؟ با وجود اینکه خرید تختخواب کاملا به سلیقه مربوط می‌شود، بازهم برخی‌ها ممکن است در بین 2 راهی گیر کنند. در این مقاله ما قصد داریم به شما یک راهنمایی کامل و جامع درباره انتخاب رنگ تختخواب ارائه دهیم و کمک کنیم که در خرید خود بی‌گدار به آب نزنید.

ازاین‌رو اگر در دسته افرادی قرار دارید که به‌دنبال یک دکوراسیون جذاب برای اتاق خود هستند و می‌خواهند از دنیای مد عقب نمانند، با ما همراه باشید.

بهترین رنگ برای تختخواب کدام است؟

اولین چیزی که همیشه در تهیه کالا خواب در نظر می‌گیریم، رنگ است. در دنیای رنگ‌ها تنوع زیادی وجود دارد که آدم را در خرید بسیار سردرگم می‌کند. با توجه به اینکه خرید تختخواب نقش بزرگی در دکوراسیون و جلوه و زیبایی اتاق دارد، انتخاب رنگ آن بسیار سخت است.

اکنون که متوجه شدیم رنگ چقدر در زیبایی اتاق تاثیرگذار است، این سوال مهم پیش می‌آید که چه رنگی برای سرویس خواب خود انتخاب کنیم تا هم به‌روز باشد و هم تا چند سال باعث دل‌زدگی ما نشود؟

برای پاسخ به این سوال باید کمی صبور باشید، چراکه نیاز است قبل‌از هرچیزی، کمی با روانشناسی رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها برروی رفتار و خلق‌وخو آشنا شوید.

سرویس خواب چه رنگی مد است؟ وبلاگ مبل باروس

تاثیرات رنگ بر روحیه و خلق‌وخو افراد

به‌طور کلی رنگ‌ها به 3 دسته تقسیم می‌شوند که شامل سرد، گرم و خنثی هستند و هریک تاثیرات خودشان را بر روحیه و خلق‌وخو می‌گذارند:

  • سرد: رنگ سرد برای تختخواب بسیار مناسب است. چراکه حس آرامش و امنیت به شما می‌دهد و همین کار باعث خواب‌آلودگی شما خواهد شد. رنگ‌های سرد مانند سبز و آبی، جلوه آرام‌بخشی به اتاق شما می‌بخشند.
  • گرم: مطالعات نشان می‌دهند که رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی موجب بالا رفتن ضربان قلب می‌شود. همچنین هیجان و خشم به‌همراه می‌آورند که این شما را فردی عصبانی نشان می‌دهد.
  • خنثی: بژ، کرم، سفید، طوسی و قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی هستند و طرفدارهای بسیاری دارند. این رنگ‌ها نیز مانند طیف رنگی سرد بوده و باعث ایجاد آرامش و شادی می‌شوند.

بنابراین، تا اینجا متوجه شدیم که رنگ‌ها چه تاثیراتی برروی ما می‌گذارند. علاوه‌بر این دانستیم که ما برای اتاق خواب خود باید از رنگ‌های سرد یا خنثی استفاده کنیم، چراکه اتاق جایی برای استراحت است و نیاز به آرامش و ریلکس‌شدن داریم.

بهترین رنگ برای سرویس خواب

حال زمان آن رسیده به این سوال جواب دهیم که چه رنگی برای کالا خواب خوب است؟ در واقع باید رنگی را انتخاب کنید که با روحیه شما سازگار باشد، این کار باعث می‌شود زمانی که در اتاق خود به سر می‌برید، احساس دلگیری، غم، بی‌حوصلگی، تنهایی و افسردگی به‌سراغ شما نیاید. در ادامه با کمک روانشناسی رنگ و شخصیت‌شناسی، با چند نوع سرویس خواب مناسب آشنا خواهید شد.

بهترین رنگ تختخواب برای افراد درونگرا

افراد درونگرا معمولا بیشتر در اتاق خود به سر می‌برند. آرام هستند، و انرژی خود را از خلوت و تنهایی به‌دست می‌آورند و بودن در جمع، آن‌ها را خسته می‌کند. اگر جزء این دسته از افراد هستید، به شما پیشنهاد می‌شود برای سرویس خواب خود از رنگ‌های گرم و آتشین استفاده کنید.

رنگ‌های گرم، مانند قرمز، جیگری یا نارنجی، به شما انرژی 2 برابر می‌دهند، همچنین میل به صحبت و معاشرت درون‌تان افزایش می‌یابد. بهترین مکمل برای رنگ قرمز، رنگ‌های خنثی هستند مانند سفید، سیاه، طوسی و کرمی. شما می‌توانید یک یا 2 نمونه از رنگ‌های خنثی را انتخاب کرده و اتاق خود را به بهترین نحو و با سلیقه خود آماده کنید.

بهترین رنگ سرویس خواب برای افراد برونگرا

خلاف افراد درونگرا، برونگراها بسیار پر جنب‌وجوش، خوش‌صحبت، گرم و صمیمی هستند و هیچ‌وقت از بودن در جمع‌ها خسته نمی‌شوند، بلکه بسیار انرژی می‌گیرند. اگر برونگرا هستید و در طول روز بسیار فعالیت می‌کنید، باید از رنگ‌های سرد و خنثی استفاده کنید. چراکه این کار سطح انرژی را پایین آورده و برای مدتی آرامش و حس امنیت را به شما انتقال می‌دهد.

رنگ‌هایی که برای افراد برونگرا مناسب است سبز، آبی، سفید، مشکی، کرمی و قهوه‌ای در نظر گرفته می‌شود. نکته مهمی که در این راستا باید به آن توجه کنید این است که تمامی رنگ‌های خنثی و سرد با هم می‌توانند ترکیب شوند و یک دکوراسیون جذاب برای اتاق شما خلق کنند. در نظر داشته باشید که در انتخاب رنگ خنثی هیچ محدودیتی ندارید.

رنگ تختخواب مناسب کودکان

انتخاب رنگ برای تخت کودک بسیار سخت است. چراکه باید چند نکته مهم را در نظر گرفت و بعد انتخاب کرد. برای مثال تخت به دکوراسیون منزل بیاید، با جنسیت بچه هم‌خوانی داشته باشد و از همه مهم‌تر برروی خلق‌وخوی کودک تاثیر نگذارد.

بهترین انتخاب برای رنگ تخت کودکان، رنگ‌های سرد و خنثی هستند. مانند سبز، آبی و سفید. چون باعث آرامش آن‌ها می‌شود و می‌توانند یک خواب راحت و باکیفیت داشته باشند.

اکنون‌که با روانشناسی رنگ آشنا شده‌اید می‌توانید با خیال راحت تصمیم بگیرید سرویس خواب خود را چه رنگی انتخاب کنید، آیا این رنگ باید با مد روز و رنگ سال یکی باشد یا ترجیح می‌دهید با اصول رنگ‌شناسی و روان‌شناسی پیش بروید؟

آیا انتخاب رنگ تختخواب طبق مد روز عاقلانه است؟

آیا انتخاب رنگ تختخواب طبق مد روز عاقلانه است؟

برای اینکه بدانیم انتخاب یک رنگ عاقلانه است یا نه، نباید تنها به مد روز بودن آن اکتفا کنیم، بلکه باید به احساس خود رجوع کنیم و علاوه‌بر احساس، منطق خود را نیز دخالت دهیم.

برای مثال، فرض کنید که برای خرید یک سرویس خواب به فروشگاه رفته‌اید و فروشنده به شما می‌گوید این جدیدترین رنگ کالای خواب در بازار است. درآن لحظه اگر رنگ تخت برای شما چشم نواز بود، از خود بپرسید آیا این طرح و رنگ 3 سال دیگر هم همینقدر جذاب و دلربا است؟ آیا به شخصیت شما می‌خورد یا نه؟ در نهایت اگر تمام سوال‌های ذهن خود را جواب دادید، آن تختخواب را با درنظرگرفتن چند نکته دیگر بخرید.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  راهنمای خرید سرویس خواب

راهنمای خرید بهترین سرویس خواب

خواب خوب تاثیر مستقیمی برروی سلامت جسم و روح دارد و به نوعی می‌توان گفت که همه ما یک سوم شبانه‌روز خود را خواب هستیم، به همین دلیل یک خواب راحت حق ماست. برای خواب راحت اولین و آخرین چیزی که نیاز داریم، تختخواب خوب است. اما یک تخت خواب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توانیم بهترین تخت خواب را بخریم؟

در پاسخ باید گفت یک کالا خواب خوب علاوه‌بر رنگ مناسب باید از چوب باکیفیت ساخته شده باشد و در برابر ضربه مقاومت نشان دهد، نرم باشد و طبق مد روز طراحی شود و در عین حال به دکوراسیون خانه بیاید.

بهترین چوب برای ساخت تختخواب کدام است؟

همان‌طورکه به آن اشاره شد، یکی دیگر از  ویژگی‌هایی که یک تختخواب باید داشته باشد، چوب باکیفیت آن است. اما از کجا بدانیم تختی که انتخاب می‌کنیم چوب مقاوم و باکیفیتی دارد؟

در پاسخ باید بگوییم، چوبی که در برابر رطوبت، ضربه و حشرات مقاومت از خود نشان دهد، بهترین چوب است. علاوه‌بر آن یک چوب خوب ضدخش، عایق صدا و حرارت نیز خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که چوب تختخواب باید داشته باشد، رنگ آن است. باید کالا خواب خود را جوری انتخاب کنید که به رنگ تشک بیاید و نمای بدی به اتاق ندهد.

انواع رنگ چوب تختخواب

سرویس خواب چوبی، قدیمی‌ترین و زیباترین نوع بدنه برای تختخواب بوده که در واقع در گذشته، به‌خاطر کمبود برخی از امکانات،کاری جز خرید و انتخاب رنگ چوبی قهوه‌ای نداشتیم.اما اکنون برای خرید، در انتخاب رنگ و طرح بسیار راحت‌تر هستیم و می‌توانیم طبق نیاز، کالا خواب خود را بخریم.

حال ممکن است این سوال در ذهن شما نقش ببندد، چوب تختخواب ما چه رنگ باشد بهتر است؟ آیا باید به رسم عادت همان قهوه‌ای را سفارش دهیم؟ خیر لازم نیست حتما چون تخت شما قهوه‌ای باشد رنگ‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه با این رنگ‌ها آشنایی کامل پیدا می‌کنید.

کالا خواب قهوه‌ای

این رنگ برای چوب سرویس خواب هرگز از مد نمی‌افتد و همیشه یکی از اولین انتخاب‌ها برای خرید است. حس قدرت، خونسردی گرما و اطمینان را می‌توانید در این رنگ حس کنید.

اگر به‌دنبال یک انتخاب خاص‌تر هستید، می‌توانید قهوه‌ای را با رنگ سفید و کرم ترکیب کنید. این ترکیب نه‌تنها زننده نیست، بلکه چشم‌نواز هم است.

چه کسانی بهتر است از این رنگ استفاده کنند؟ اشخاصی که سبک آن‌ها کلاسیک و مدرن است، در زندگی بسیار بانظم هستند، شخصیتی خون‌گرم و قاطع دارند.

سرویس خواب سفید

اگر به‌دنبال آرامش بیش از حد در خواب هستید و می‌خواهید زمانی که بیدار می‌شوید حس سبک‌بالی به شما دست دهد، سفید بهترین گزینه است.

همچنین ذکر این نکته ضرورت دارد که رنگ سفید علاوه‌بر آرامش حس خوبی که می‌دهد، گزینه فوق‌العاده‌ای برای اتاق‌های کوچک است، چراکه باعث بزرگ نشان‌دادن آن مکان می‌شود.

پس اگر اتاقی کوچک دارید که می‌خواهید تخت یک‌نفره بخرید، بهترین گزینه رنگ سفید خواهد بود. تنها عیبی که این رنگ دارد، این است ک زود کثیف می‌شود.

سرویس خواب آبی رنگ وبلاگ مبل باروس

کالا خواب آبی

اگر عاشق دریا هستید و و با فکر کردن به ‌آن آرامش می‌گیرید، ترکیب رنگ آبی و زرد برای کالای خواب، ساحلی ایده‌آل را تداعی می‌کند.

رنگ سرویس خواب درصورتی‌که آبی باشد، می‌تواند محیطی بی‌سروصدا ایجاد کند و کیفیت خواب را بالا ببرد. علاوه‌بر این رنگ آبی حس سرزندگی، آرامش، وفاداری و مسئولیت‌پذیری را در شما روشن می‌کند.

پیشنهاد می‌شود اگر معمولا تپش قلب بالایی دارید، یا همش دچار تنش و استرس می‌شوید، از این رنگ استفاده کنید. چون به بهبود وضعیت شما کمک بسزایی می‌کند.

 

سرویس خواب هماهنگ با سبک دکوراسیون

اگر به‌دنبال انتخابی دقیق و بهتر هستید، باید انواع سبک دکوراسیون را بشناسید. به‌طورکلی 3 نوع کالا خواب داریم مدرن و مینیمال، کلاسیک و نئوکلاسیک:

  • مدرن و مینیمال: این کالا خواب بسیار ساده بوده و بیشتر از رنگ‌های ختثی و سرد در آن استفاده می‌شود. بنابراین اگر طراحی خانه شما ساده و به‌سمت راحتی می‌رود، این سبک گزینه خوبی است.این سبک برای خرید و انتخاب تخت‌های تک نفره بیشتر توصیه می‌شود.
  • کلاسیک: این نوع کالا خواب، در طراحی آن از رنگ‌های غنی و انواع یراق آلات استفاده شده، چوب به‌کار رفته در این کالا، گردو و راش است. به‌خاطر سبک و چینش، همچنین هماهنگی نور و رنگ، نوعی حالت رسمی به اتاق می‌دهد. اگر خانه شما به‌نوعی وایب خانه‌های سلطنتی را می‌دهد، این سبک مناسب شما خواهد بود. بهترین نوع تخت برای این سبک دکوراسیون، تخت 2 نفره است.
  • نئوکلاسیک: نئوکلاسیک از مدل کلاسیک ساده‌تر است و کمی از مدرن شکیل‌تر. بیشتر مناسب کسانی بوده که شخصیت میانه‌رو دارند. در این سبک می‌شود از هر 2 مدل تخت یعنی یک نفره و 2 نفره استفاده کرد.

در نهایت باید بگوییم که برای افزایش کیفیت خواب، یکی از چیزهایی که می‌تواند شرایط خواب شما را بهتر کند، تخت خواب است. راحتی، نرم‌بودن و رنگ تخت خواب تاثیر مستقیمی برروی خواب دارد، پس برای جسم و روح خود ارزش قائل باشید و بهترین را با هوش و درایت خود بخرید.

ما در این مقاله برای خرید تخت به شما نکاتی را گفته‌ایم که می‌تواند شما را در انتخاب خوب، راهنمایی کند. حالا لازم است چند سخن و نکته پایانی را هم متذکر شویم که دیگر جای هیچ شک و گمانی باقی نماند.

نکاتی که باید هنگام خرید سرویس خواب رعایت کنید

نکاتی که باید هنگام خرید رعایت کنید

برای یک خرید خوب همیشه باید چند مشخصه را در نظر داشته باشید:

  • هیچ‌وقت عجله نکنید. با دقت، صبوری و اطلاع کافی خرید خود را انجام دهید.
  • هنگام خرید به جنس پارچه دقت کنید، طوری باشد که پرز ندهد و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.
  • اگر قصد خرید دارید، هم احساس و هم منطق خود را دخالت دهید، چراکه هر 2 آن‌ها لازمه یک خرید خوب هستند.
  • از فروشنده ضمانت بگیرید.
  • تخت را امتحان کرده و از نرم‌بودن آن اطمینان پیدا کنید. چراکه تخت سفت به بدن و ستون فقرات شما آسیب می‌رساند.
  • به روحیه و خلق‌وخو خود توجه کنید و چیزی انتخاب کنید که موجب آرامش شما شود.

جمع‌بندی

امروز سرویس خواب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش خانه در دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارد. با این حساب انتخاب سرویس برای خواب اصلا کار آسانی نیست و باید در خرید آن به خیلی چیزها ازجمله زیبایی، جنس، رنگ و متریال استفاده‌شده دقت کنیم.

بهتر است به‌جای درنظرگرفتن مد روز، سلیقه خود را در اولویت قرار دهید. چراکه چیزی ک امسال مد شده 2 سال دیگر از مد می‌افتد. بنابراین، چیزی تهیه کنید که به سلیقه، شخصیت و خلق‌وخو شما نزدیک‌تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *