دسته بندی نشده

زیباترین دیزاین سرویس خواب کودک | اتاق خواب رویایی فرزندتان را بسازید.

بهترین دیزاین سرویس خواب کودک- وبلاگ مبل باروس

کودکان همیشه در اتاق خواب خود احساس آرامش و امنیت می‌کنند. برای همین محیط اتاق خواب کودکان یک فضای امن برای آن‌ها به شمار می‌آید. در این حین پدر و مادرها باید به یک سری نکات برای چیدمان دیزاین سرویس خواب کودک توجه داشته باشند. یکی از مهم ترین اجزای داخلی در اتاق، سرویس خواب می‌باشد که نقش بسزایی در زیبایی هر چه تمام تر دکوراسیون منزل دارد. یک سرویس خواب عالی باعث می‌شود که اتاق خواب کودک تبدیل به یک فضای آرام و لذت بخش شود. در ادامه می‌خواهیم به زیباترین دیزاین سرویس خواب کودک بپردازیم که به چه نحو اتاق خواب رویایی فرزندتان را بسازید.

سرویس خواب کودک شامل چه اجزایی می‌باشد؟ وبلاگ مبل باروس

سرویس خواب کودک شامل چه اجزایی می‌باشد؟

سرویس خواب کودک باید به نحوی طراحی و تولید شود که به احساسات کودکان نزدیک باشد و شامل برخی تفاوت‌های کلی و اساسی نسبت به سرویس خواب بزرگسال باشد. به عنوان مثال برای برخی از کودکان باید از یک محفظه در قسمت تخت خواب استفاده شود و یا اینکه باید از رنگ و لعاب جذاب و مناسب، مخصوص برای کودکان به کار برود و همچنین اینکه می‌تواند لوازم و تجهیزات اضافی هم داشته باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

اولین مورد توجه به تخت خواب کودک وبلاگ مبل باروس

اولین مورد توجه به تخت خواب کودک

از مهم ترین قسمت های اصلی هر سروس خوابی می‌توانیم به تخت خواب آن اشاره داشته باشیم، تخت خواب کودکان در تنوع و طرح‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. کودکتان با داشتن یک تخت خواب با کیفیت می‌توانند یک خواب رویایی و لذت بخش را تجربه کنند، که هنگام بیداری همیشه سرحال و پر انرژی باشند.

توجه به ابعاد و اندازه تخت خواب کودک وبلاگ مبل باروس

توجه به ابعاد و اندازه تخت خواب کودک

شما حتماً قبل از خرید سرویس خواب باید به تخت خواب مورد استفاده شده در آن سرویس خواب توجه داشته باشید. اما از نکته های بسیار مهم تر که باید توجه شما را شامل شود، ابعاد و اندازه تخت خواب کودک می‌باشد.

بنابراین ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که کودک شما در چه رده سنی قرار گرفته است، زیرا که اهمیت دارد اگر کودک شما در سن بلوغ باشد باید به این مورد توجه کافی داشته باشید. این نکته حتی از نظر اقتصادی هم حائز اهیمت می‌باشد که تخت بزرگتری را خریداری نمایید. زیرا که فرزند شما تا دوره نوجوانی بتواند از این تخت خواب استفاده نماید.

تخت خواب و سرویس خواب ماشینی کودک خرید مبل باروس ۴۹۴۹۴ (3)

تنظیم ارتفاع تخت و داشتن چرخ 

پس از اینکه از اندازه و سایز تخت خواب مطمئن شدید، حالا نوبت اینه که به ارتفاع تخت و داشتن چرخ آن توجه نمایید. در بعضی از تخت خواب ها این قابلیت وجود دارد که به راحتی قابل تنظیم می‌باشد که باعث می‌شود هنگامی که کودک شما بزرگتر و فعال تر می‌شود. بتواند به راحتی از تخت خواب خارج شود.

اگر دیده باشید بعضی از سرویس خواب‌های کودکان در زیر تخت خواب خود چرخ دارند که قابلیت جابه جایی راحتی را به تخت خواب کودک شما می‌دهد. این ویژگی یک نکته مثبت و یک نکته منفی دارد. نکته مثبت آن است که جابه‌جایی تخت بسیار آسان می‌شود ولی در مقابل داشتن چرخ ها ممکن است با تکان خوردن کودک هنگام خواب، باعث افتادن و سرخوردن شود.

چوب راش استفاده شده در مبل مدرن- وبلاگ مبل باروس

نوع جنس و متریالی تخت خواب کودک 

از موارد حائز اهمیت دیگر برای انتخاب و دیزاین سرویس خواب کودک، جنس تخت می‌باشد که بهترین آن چوب طبیعی می‌باشد. استفاده از MDF و یا دیگر جنس ها، یک ویژگی خوب نمی‌باشد. زیرا که در ساخت آنها بعضا از مواد و متریالی استفاده می شود که برای کودکان مضر است و می تواند باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود.

اما برخی از تخت های MDF از مواد مضر کمی برخوردار هستند که برای استفاده کودکان مناسب می‌باشند. بنابراین راجع به این موضوع با فروشنده حتماً مشورت لازم را داشته باشید. تخت خواب های فلزی نیز معمولا از جنس نیکل، آلومینیوم و برنج تولید می شوند که معمولا دارای عمر بیشتری نسبت به تخت‌خواب های چوبی هستند. اما باید مراقب باشید تا به کودک آسیبی وارد نشود.

کیفیت و دوام بالای تخت خواب کودک  وبلاگ مبل باروس

کیفیت و دوام بالای تخت خواب کودک 

مهم ترین ویژگی که هنگام خرید و دیزاین سرویس خواب کودک باید به آن توجه نمایید، کیفیت و دوام بالای تخت می‌باشد. بنابراین هنگام فرایند خرید تخت خواب کودک، به پایداری و ثبات آن محصول دقت داشته باشید. از تولید کننده یا مسئول فروشگاه بخواهید تا در مورد اتصالات و مقاومت تخت شما را راهنمایی کند. به عنوان مثال لق زدن تخت یک ایراد به شمار می‌ آید. برخی از تخت کودکان به طوری طراحی شده اند که با استفاده طولانی مدت و گذشت زمان، دچار لق زدن می شوند و از بعضی هم صدای جیر جیر به گوش می رسد.

نرده های تخت برای محافظت وبلاگ مبل باروس

نرده های تخت برای محافظت

همان طور که در ابتدا اشاره شد، از مهم ترین نکته هایی که برای سرویس خواب کودک انجام می‌شود، استفاده از نرده‌های تخت برای محافظت از کودکان می‌باشد که امنیت آن‌ها را تامین می‌کند. تخت خواب کودک باید بجای میله و نرده، دارای یک حفاظ شبک ای متحرک باشد تا به صورت کامل از کودک روی تخت محافظت کند. اگر تختی که انتخاب کردید از هر جهت استاندار است و بجای محافظ شبکه ای، نرده دارد، دقت داشته باشید که فاصله ی بین نرده ها 7 سانتی متر تا مانع عبور سر کودکان از بین نردها شود.

در ضمن این حفاظ ها نباید طوری باشد که کودک بتواند به راحتی از آنها بالا برود. همچنین بهتر است که تخت به جای داشتن نرده های جانبی ۴ طرف، در ۳ طرف بالا، راست و چپ نرده داشته باشد و قسمت پایین تخت دارای فضایی باشد تا کودک به جای بالا رفتن از نرده ها از پایین تخت خارج شود. این ویژگی باعث می شود که کودک شما دچار سانحه نشود. توجه داشته باشید که این نکته شامل تخت هایی می شوند که ارتفاع کم و استاندارد و طول زیادی داشته باشد. زیرا که غلتیدن کودک روی تخت با طول کم باعث افتادن آن می شود.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  مبلمان سلطنتی کلاسیک | بهترین پیشنهاد برای یک سبک زندگی لوکس

مدل و طراحی تخت خواب کودک وبلاگ مبل باروس

مدل و طراحی تخت خواب کودک 

علاوه بر استحکام، جنس و سایز لازم می‌باشد که به مدل و طراحی تخت خواب نیز دقت داشته باشید. خرید تخت خواب برای فرزندتان، یکی از مهم ترین فرایند ها برای تکمیل چیدمان اتاق خواب است. زیرا که علاوه بر تامین امنیت و ایمنی، قرار است که کودک شما بیشترین زمان خود را در آنجا بگذراند. 

استفاده از کمد در سرویس خواب کودک وبلاگ مبل باروس

کمد وسیله ای کاربردی در سرویس خواب کودک

با توجه به این که کودکان در سنین بالاتر از کمد خود استفاده بیشتری دارند، خرید کمد می‌تواند یکی از مهم ترین فرایند‌ها برای چیدمان اتاق کودک دانست. در ادامه به صورت جامع و مختصر به بررسی ویژگی های یک کمد استاندارد می‌پردازیم.

کمد مناسب برای استفاده کودک باید دارای فضایی بزرگ و جادار باشد تا تمامی وسایل کودک را در خود جای دهد. امکان این وجود دارد که با پرداخت هزینه کمتر یک کمد کوچک‌تر تهیه کنید. اما بعد از مدت زمانی با بالا رفتن سن کودک، ممکن است که پاسخگوی نیاز او نباشد و مجبور به خرید یک کمد جدید می‌شوید. لذا با توجه به ابعاد اتاق، اندازه کمد را انتخاب کنید.

کمد خریداری شده باید به آسانی تمیز شود زیرا که کودکان در مقابل آلودگی ها حساس هستند و این آلودگی‌ها به راحتی باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در بدن کودکان می شود. نکته آخر جنس کمد می باشد. یک کمد استاندارد باید دارای بدنه محکم و مقاومی باشد که تا مدت طولانی فرسوده نشود و بتوان از آن استفاده کرد.

دیزاین سرویس خواب کودک وبلاگ مبل باروس

دیزاین سرویس خواب کودک

کودکان و نوزادان بسیار حساس و خاص هستند زیرا که آنها در حال رشد و یادگیری کار های مختلفی می باشند. از این یادگیری ها می توان به فعالیت هایی مانند صحبت کردن، راه رفتن و بازی کردن اشاره کرد. کودکان نوپا و کم سن و سال بی تجربه و خام هستند و به احتمال زیاد سعی می کنند که به هر اشیایی دست بزنند.

از جمله وسایلی مانند لباس، کتاب، مواد آتش زا و لوازم آشپزخانه. بنابراین چیدمان وسایل اتاق آنها باید به گونه ای باشد که بدون هیچ آسیبی به سرگرم کردن و ایجاد یک فضای امن و آٰامش بخش تبدیل شود. 

مبلمان و تخت خواب کودک وبلاگ مبل باروس

مبلمان و تخت خواب کودک

بنا بر دلایلی که گفته شد، تخت خواب و مبلمان کودک باید مقاوم و محکم باشد و به آسانی تمیز شود و در عین حال ظاهری شاد و زیبا برای جذاب تر کردن اتاق خواب کودک داشته باشد. طبق تحقیق متخصصان، چیدمان اتاق کودکان باید به گونه ای باشد که فضای مناسبی برای فرصت‌های یادگیری برای آنها ایجاد کند.

با تهیه مبلمان و تخت خواب مناسب برای کودک خود، می‌توانید شکل گیری شخصیت کودک خود را سامان دهید. صندلی هایی با اندازه استاندارد، میزهایی که با صندلی ها هماهنگ هستند، تختخوابی که کودک با قد کوتاه تر از سه فوت، می تواند داخل آن برود و به راحتی استراحت کند.

در ادامه به معرفی چند ایده برای ایجاد زیباترین سرویس خواب کودک پرداخته شده است.

دیزاین سرویس خواب کودک با رنگ خاکستری وبلاگ مبل باروس

 دیزاین سرویس خواب کودک با رنگ خاکستری

رنگ خاکستری یک رنگ خنثی است و به همین دلیل با انواع رنگ ها و دکوراسیون ها هماهنگ و ست می شود. یک سرویس خواب با رنگ خاکستری را می‌تواند با پرده‌ها و فرش رنگ صورتی، سفید یا قهوه‌ای ست کنید. پیشنهاد می شود که این سرویس خواب ها را با رنگ های روشن برای ایجاد یک فضای جذاب و دلنشین ست کنید.

دیزاین سرویس خواب کودک به سبک مدرن و مینیمال وبلاگ مبل باروس

دیزاین سرویس خواب کودک به سبک مدرن و مینیمال

استفاده از سبک مدرن و مینیمال در اتاق خواب کودک باعث می شود تا اتاق جمع و جور تر بنظر برسد. قفسه های چوبی ساده برای قرار گیری اسباب بازی ها، یک تخت ساده برای ست شدن با قفسه ها و فرشی با طرح ساده و مینیمال تکمیل کننده این چیدمان است. 

دیزاین سرویس خواب کودک با تم سبز و سفید وبلاگ مبل باروس

 دیزاین سرویس خواب کودک با تم سبز و سفید

اگر قصد ایجاد فضایی جذاب و آرام برای اتاق کودک خود دارید، استفاده از تم سبز و سفید را به شما پیشنهاد می دهیم. می‌توانید با استفاده از سرویس خواب سفید، رنگ دیوار سبز کم رنگ و یک فرش با رنگ خنثی، دیزاین سرویس خواب و اتاق کودک دلبند خود را تزیین کنید. همچنین این ترکیب را می توانید با رنگ های سبز پررنگ و قهوه ای استفاده کنید.

دیزاین سرویس خواب کودک به صورت رنگارنگ وبلاگ مبل باروس

دیزاین سرویس خواب کودک به صورت رنگارنگ

برای دیزاین سرویس خواب کودک به صورت رنگارنگ محدوده انتخابی بیشتری خواهید داشت. می توانید برای انتخاب سرویس خواب از یک رنگ شاد، برای دیوار و پرده‌ها از ترکیب رنگی‌هایی مانند نارنجی و سبز، زرد و آبی و  فرش را به رنگ قرمز انتخاب کنید. می توانید بجای رنگ زدن به دیوار از کاغذ دیواری هایی با طرح های فانتزی استفاده کنید.

در نتیجه دیزاین سرویس خواب کودک :

در این مقاله به بررسی اجزای کامل سرویس خواب کودک و راهنمایی دیزاین سرویس خواب کودک پرداختیم. با مطالعه این مطلب میتوانید به راحتی یک سرویس خواب خریداری کنید. با توجه به نکاتی که بازگو شد، میتوانید سرویس خواب خریداری شده را با توجه به سلیقه فرزند خود چیدمان کنید. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *