دسته بندی نشده

راه‌ تشخیص چوب راش در مبلمان قدم به قدم 

راه تشخیص چوب راش در مبلمان وبلاگ مبل باروس

چوب راش از جمله چوب های گرانبها و ارزشمند می‌باشد که از ویژگی و امتیاز بالایی برخوردار می‌باشد، نجاران مبل از چوب راش به دلیل اینکه استقامت بالایی دارد استفاده می‌کنند. اما یکی از مشکلاتی که همیشه پیش می‌آید ناشناس بودن چوب راش توسط افراد عادی می‌باشد، از همین جهت در این مقاله قصد داریم که نحوه تشخیص چوب راش در مبلمان را توضیح دهیم،تا اگر مشتاق خرید محصولی با استفاده از چوب راش می‌باشید به راحتی این نوع از چوب را تشخیص بدهید.

پیشنهاد میکنم، یک مقاله ای در رابطه با چوب راش چیست؟ طراحی شده است را می‌توانید مطالعه نمایید.


این مقاله برای چه افرادی می‌تواند مفید باشد؟

برای کسانی که تفاوت بین چوب های راش و مابقی چوب ها را نمی‌دانند.
برای کسانی که به خرید مبل رفته اند و آشنایی با نوع چوب ندارند.
برای کسانی که دوست دارند اطلاعات خود را درباره‌ی صنعت چوب افزایش بدهند.
برای کسانی که می‌خواهند قبل از خرید ساز و یا لوازم چوب راش اطلاعات زمنیه ای داشته باشند.

روش تشخیص چوب راش در مبل:

  • در قسمت چوب مبلمان، به دنبال فرو رفتگی و خراش روی مبلمان باشید. اگر مقدار زیادی وجود دارد، احتمالاٌ از چوب نرم ساخته شده است.
  • قسمت چوب مبلمان را لمس نمایید و الگوی دانه چوب را بررسی کنید. اگر حالت زبر و خشنی دارد، احتمالاٌ از چوب سخت ساخته شده است.
  • به رنگ چوب مبلمان توجه نمایید، رنگ چوب راش به رنگ قرمز متمایل می‌باشد.
  •  در صورتی که چوب مبلمان، چوب سخت باشد و رنگ آن قرمز می‌باشد، چوب شما چوب راش می‌باشد.

 

چگونه چوب راش را تشخیص بدهیم؟

چگونه چوب راش را تشخیص بدهیم؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که برای مشتریان در حوزه صنایع چوبی پیش می‌آید، نحوه تشخیص چوب راش می‌باشد، چوب راش به دلیل خاصیت و ارزش ماده‌ای که دارد، پیشنهاد خوبی برای نجاران برای استفاده در مبلمان می‌باشد. در این قسمت سعی داریم که اطلاعات بیشتری درباره‌ی چوب راش به شما بدهیم.

 

چوب مورد نظر جزو دسته نرم می‌باشد یا سخت ؟

در ابتدا باید این موضوع را بدانیم که چوب راش جزو دسته چوب های سخت می‌باشد، چوب های سخت معمولاً به درختانی گفته می‌شود که سالانه برگهای خود را از دست می‌دهند. این نوع از چوب معمولاٌ انبوه تر از چوب های نرم می‌باشند که نشان از محکم و با دوام بودن آن می‌باشد. در این قسمت به تفاوت چوب نرم و سخت اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های چوب نرم :

چوب نرم از درختان مخروطی مانند کاج، چوب قرمز و سرو به دست می‌آید که با ساختار کمتر چگال و با انعطاف بیشتری تشکیل شده است. این نوع چوب بیشتر برای ساخت اثاثیه منزل، کارهای هنری و تزئینات کاربرد دارد، برخی از ویژگی ها و نکات تشخیص چوب نرم می‌توانیم به رنگ روشن، وزن سبک و الگوی الیاف غیر منظم، میزان رطوبت جذب بالا و همچنین گره های بیشتر و بزرگتر، تراکم منحنی و انحناها در چوب نرم، مقاومت کمتر چوب نرم به طور کلی دارای مقاومت کمتری نسبت به ضربه و فشار و همچنین مقاومت کمتر در برابر حرارات و آتش می‌باشد، یکی از راه های تشخیص چوب نرم، سرعت سوختن چوب می‌باشد.

 

اولین نکته که باید بدانیم چوب سخت در برابر خراش و فرورفتگی مقاوم می‌باشد، بنابراین وقتی که در قسمت چوب هیچ خراش و فرورفتگی را نمی‌بینید، ممکن است مبلمان از چوب سخت ساخته شده باشد. مبلمانی که دارای خراش‌ها و فرورفتگی های زیادی است ممکن است از چوب نرم ساخته شده باشد.

 

نمونه عملی برای تشخیص چوب نرم : 

  • سعی کنید قسمتی از مبلمان را که مشخص نیست با ناخن خود خراش دهید، اگر متوجه هیچ علامتی نشدید تا ببینید که آیا به راحتی می‌توان روی آن علامت گذاشت، که می‌تواند نشان دهد که از چوب نرم ساخته شده است.

ویژگی های چوب سخت :

چوب سخت معمولاٌ از درختان سخت و مقاوم تری تهیه شده است، این نوع چوب برای ساخت مبلمان و حتی تزئینات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخی از ویژگی های چوب سخت می‌توانیم به رنگ تیره تر، چگالی بالای چوب، الگوی متناوب و دقیق چوب، بازدارنگی درباره آب، سنگین بودن و مقاومت بالای چوب، گره و ترک به نسبت کمتر اشاره داشته باشیم.

 


  1. اولین موردی که باید بدانیم این است که چوب های نرم معمولاٌ دارای الگوهای دانه صاف هستند، در حالی که چوب‌های سخت دارای الگوهای خشن تر و فشرده تر هستند، پس در ابتدا به دانه ها نگاه کنید و آن را با نوک انگشتان خود احساس نمایید تا بفهمید که آیا بافت چوبی سخت می‌باشد یا خیر؟
  • چوبی های سخت از درختان گلدار مانند گردو، بلوط و افراد به دست می‌آیند.
  • برخی از چوب های سخت، مانند افرا، مانند چوب های دارای الگوی دانه های صاف هستند.
شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  راهنمای خرید سرویس خواب کودک

تشخیص چوب راش از طریق رنگ

تشخیص چوب راش از طریق رنگ : 

همانطور که گفته شد، چوب راش جزو چوب هایی سخت می‌باشد که در قسمت بالا به آن اشاره شد، چوب راش را می‌توان با رنگ کرم و الگوی دانه های صاف و محکم آن و همچنین نشانه هایی از رنگ زرد یا قرمز را پیدا نماییم. الگوی دانه اغلب دارای لکه های خاکستری نیز می‌باشد.

این مدل از چوب راش را در بعضی از دکوراسیون منزل مشاهده کرده اید که از پر کاربردترین آن می‌توانیم به استفاده در مبلمان و حتی در کفپوش منازل اشاره نماییم.

البته این نکته را باید بدانیم که چوب راش می‌تواند علاوه بر رنگ کرم بودن، به رنگ قهوه ای روشن با ته رنگ قرمز باشد. بنابراین چوب راش هر منطقه ممکن است رنگ متفاوتی داشته باشد.

چوب راش را در مبلمان چطور تشخیص بدهیم؟

یکی از پرکاربردترین چوب هایی که در صنعت مبلمان به کار رفته است، چوب راش می‌باشد، در این قسمت به این نکته اشاره می‌شود که چرا چوب راش در مبلمان به کار می‌رود و یا اینکه نحوه تشخیص چوب راش در مبلمان چگونه می‌باشد که در ادامه به چندین مورد آن اشاره خواهیم کرد.

تشخیص نوع رنگ چوب راش در مبلمان

اولین نکته: تشخیص نوع رنگ چوب راش در مبلمان

به طور حتم اولین موردی که باعث می‌شود، ما چوب راش را در مبلمان تشخیص بدهیم، نوع رنگ آن چوب می‌باشد، اولین و نچرال ترین رنگ چوب راش در مبلمان، رنگ قهوه ای روشن، کرم، و قرمز رنگ می‌باشد، اما از آنجایی که چوب راش در مناطق مختلف دارای رنگ مختلفی می‌باشد، رنگ قهوه ای تیره، و حتی قرمز مایل به قهوه ای هم مشاهده می‌شود.

دومین مورد وزن سنگین مبلمان

دومین مورد : وزن سنگین مبلمان

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باعث می‌شود، متوجه چوب راش در مبلمان باشیم، حجم سنگین مبلمان می‌باشد، چوب راش وزن سنگینی دارد که از علت آن به انبوه بودن قسمت بافت چوب می‌باشد، بنابراین باید این نکته را بدانیم در مبلمانی که از چوب راش استفاده شده است، حجم سنگین‌تری دارد.

وزن مبلمان از موارد بسیار مهمی می‌باشد که تاثیر آن در هنگام جابه جایی مشخص می‌شود، از همین بابت اگر دائم در حال جابه جایی می‌باشید، خرید مبلمان با چوب راش انتخاب صحیح نمی‌باشد.

امکان پیاده سازی انواع منبت کاری در چوب راش مبلمان

سومین مورد: امکان پیاده سازی انواع منبت کاری در چوب راش مبلمان

یکی از علت هایی که نجاران برای ساخت مبل از چوب راش استفاده می‌کنند، امکان پیاده سازی منبت کاری و حکاکی روی چوب می‌باشد که به جذاب و زیباتر شدن ست مبلمان کمک ویژه ای می‌کند و نمای منحصر به فردی را به مبلمان می‌دهد.

چوب راش به دلیل ویژگی و خصوصیت خاصی که دارد، نجاران می‌توانند انواع طرح و الگوهای منبتی را در چوب مبلمان پیاده سازی نمایند.

اگر توجه نمایید، بیشتر مبلمانی که از منبت کاری و حکاکی برخوردار می‌باشند، مربوط به سبک کلاسیک و سلطنتی می‌باشد که از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد و چشم نوازی بالایی به مبلمان بخشیده است.

قیمت بسیار بالای مبلمان نسبت به دیگر مدل مبلمان

چهارمین مورد: قیمت بسیار بالای مبلمان نسبت به دیگر مدل مبلمان

طبیعتاٌ اگر یک سر به بازار شلوغ مبلمان برویم و یک ست مبلمان را انتخاب نماییم، قیمت آن متناسب با نوع متریالی که در آن استفاده شده است محاسبه می‌شود، چوب راش از گرانبها ترین نوع چوب می‌باشد که تا سالیان سال، استقامت و استحکام مبلمان را حفظ می‌کند.

 

 

 

در انتهای این مقاله تشخیص چوب راش در مبلمان :

چوب راش کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد، اما یکی از پر کاربردترین استفاده از چوب راش در کلاف مبلمان می‌باشد، اگر شما یک مشتری برای خرید مبل باشید، باید یک اطلاعات پایه‌ای از چوب راش داشته باشید تا بتوانید نوع چوب راش در مبلمان را تشخیص بدهید، با مطالعه این مقاله متوجه رنگ چوب راش، تفاوت چوب نرم و سخت و علت استفاده از چوب راش در مبلمان می‌شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *