مبلمان راحتی, مطالب سایت

مبلمان مدرن، طرحی نوین برای منزل شما

مبلمان مدرن طرحی نوین برای منزل شما| وبلاگ مبل باروس

مبلمان مدرن، از نمونه مدل مبلمانی است که امروزه مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفته است، سبک مبلمان مدرن در زمنیه طراحی داخلی و مبلمان در اوایل قرن بیستم توسط جرجیو دوکارلوس در دهه ۱۹۲۰ در پاریس آغاز شد. این سبک نو ظهور آغاز نخستین مرحله‌ی خود را در اورپا، به خصوص در فرانسه می‌باشد.

در ابتدا طراحان این سبک به دنبال این بودند که از الگوها و قوانین طراحی مبلمان سنتی فراتر بروند و در واقع اصلاحات عظیمی در طراحی و ساختار مبلمان انجام داده اند. آن ها با استفاده از متریال از مواد نوین مثل فلزات، شیشه و چوب های پردرخشش تمرکز کردند. این متریال جدید به آن ها امکاناتی داد تا در دست به طراحی خلاقانه تر و مدرن تر بزنند.

پس از جنگ جهانی دوم، بسیاری از کشورهای اورپایی از جمله آمریکا نیز به طراحی مدرن روی آوردند. در دهه های ۱۹۵۰و ۱۹۶۰، مبلمامن مدرن به یکی از پرطرفدارترین و شناخته شده ترین سبک های طراحی داخلی تبدیل شد. این دوران تبدیلات سریع در صنعت مبلمان و طراحی داخلی را نشان می‌دهد که با ایده ها و نوآوردی های فراوان، نمادی از پیشرفت و مدرنیته بود.

در این مقاله قصد داریم که به مبلمان مدرن بپردازیم، این که مبلمان مدرن چیست و با جدیدترین طرح مبلمان مدرن آشنا بشویم.

مبلمان مدرن چیست و به چه مبل‌هایی گفته می‌شود؟

همان طور که اشاره شد، مبلمان مدرن از اواخر قرن نوزدهم تا به امروز جزو دسته مبلمانی است که تحت تاثیر مدرنسیم بوده و همیشه طراحی های متفاوت و بروزی داشته. البته باید بدانیم که واژه (modern) در زبان فارسی به معنی جدید و تازه می‌باشد. از همین رو اگر هر مدل مبلمانی که امروزه به شکل و شمایل عجیب و شگفت انگیری تولید می‌شود برچست مبلمان مدرن بر روی آن می‌خورد.

مبلمان مدرن، طرحی نوین برای منزل شما | وبلاگ مبل باروس

اگر به فرض مثال شهر تهران را در نظر بگیریم، تعداد افرادی که در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند، در حال افزایش می‌باشد، در این خانه ها به دلیل فضای پذیرایی محدودی که دارند مبلمان مدرن می‌تواند بهترین گزیه برای آنها باشد.

تفاوت سبک مبل مدرن با دیگر سبک مبلمان

یکی از انواع مبلمان، سبک مبل مدرن می‌باشد، مبلمان مدرن امروزی معمولا از طرح‌‌های ساده و الگوهای یکنواخت( بدون آرایش و آلایش) ساخته شده اند. اگر مبل مدرن را با مبل کلاسیک مقایسه کنیم حتما این مورد را متوجه می‌شویم که مبل مدرن اصلاً هیچ منبتی در ساختار خود ندارد.

 

تفاوت مبل مدرن با دیگر مدل مبلمان | خرید مبل باروس

مبل مدرن معمولاً به صورت یک رنگ ساخته می‌شوند و ترکیب رنگ خاصی در این ست از مبلمان مدرن زیاد جذاب به نظر نمی آید.

یکی از نکاتی که سبک مبل مدرن نسبت به دیگر مدل مبلمان دارد. ظاهر مدرن و ساده این مبل باعث شده تا از جذابیت چشم گیر و خاصی برخوردار باشد. جالب تر از همه این است که مبل مدرن از یک سبک و الگو خاص پیروی نمی‌کند. اما با این حال از تنوع بالای مبل مدرن کاسته نمی‌شود.

جذاب ترین مدل مبل مدرن| وبلاگ مبل باروس

اما در نتیجه باید بدانیم که مبل مدرن رابطه مستقیمی با طرح ساده شون دارد که این امکان را به شما می‌دهد فضایی مینیمال و ساده گرایی را در عین حال شیک و زیبا برای منزل درست کنیم. از دیگر نکته های مثبت مبل مدرن، وزن سبک آن نسبت به مبل راحتی، کلاسیک و استیل می‌باشد.

 

  •  تزئین ظاهری با خطوط هندسی در طراحی:

طراحی متفاوت از جمله ویژگی هایی می‌باشد که در مبل مدرن همیشه رعایت می‌شود، اما از نکته‌های جذاب در مبل مدرن استفاده از شکل‌های خطی و هندسی در طراحی می‌باشد که به زیبایی و چشم نواز بودن مبلمان مدرن کمک می‌کند.

تزئین ظاهری با خطوط مهندسی مبل مدرن

مبلمان مدرن به خطوط هندسی، شکل‌های ساده و منحنی‌های کمتر توجه دارد در حالی که بسیاری از سبک‌های سنتی و تاریخی شامل انحناها و طرح‌های پیچیده‌تر هستند.

 

  • سادگی یک اصول پایبند در مدرنیته :

مبلمان مدرن به دلیل اینکه به سادگی توجه و اهمیت می‌دهد، جزو محبوب ترین مدل مبلمان، بین خانواده های جوان می‌باشد، زیرا که در مبل مدرنیته بیشتر از یک رنگ ساده استفاده می‌شود.

مبل مدرن حفظ سادگی مبل مدرن| وبلاگ مبل باروس

مبلمان مدرن به نام دیگری هم معروف می‌باشد که به آن مبلمان اسپرت گفته می‌شود. طراحی ساده و یکنواختی دارد. این احتمال وجود دارد که به دلیل تنوع بالایی که مبلمان مدرن دارد، از برخی تزئینات برای جذاب‌تر کردن مبل مدرن استفاده می‌شود اما سادگی یک اصول پایبند در مدرنیته می‌باشد.

 

طراحی ساده‌‌ای که بدون برق و زرق در مبلمان مدرن به کار می‌رود، این دسته از مبلمان را خاص و منحصر به فرد نگه داشته است و در بین جوانان طرفداران زیادی مشتاق خریداری این مبلمان مدرن می‌باشند. به عنوان مثال می‌توانید مبل مدرن را به آسانی با هر سبک دکوراسیونی ست می‌شود.

 

 

کارایی و کاربرد تاثیر گذار مبلمان مدرن در دکوراسیون:

مبل مدرن ها انواع مختلفی دارند و در واقع جزو مبلمانی می‌باشد که دارای تنوع محصولاتی بالایی می‌باشند، اما این نوع از مبلمان معمولاً به بهبود کارایی و راحتی کمک می‌کند. طراحی‌های ساده‌تر و کاربردی‌تر به منظور استفاده بهتر از فضا و ارائه راحتی بیشتر برای کاربران را دنبال می‌کند.

 

تاثیر مبل مدرن در دکوراسیون منزل

با این اوصاف، کاربردی بودن مبل مدرن را نمی‌توان انکار کرد زیرا که از ویژگی های اصلی این نوع از مبلمان است. زیرا که برای محیط های کوچک هم بسیار کار آمد می‌باشد. این نوع مبل با قابلیت چیدمان کمجایی که دارد انتخاب مناسب برای خونه های آپارتمانی به شمار می‌رود. مبلمان مدرن رو می‌توانیم در هر جای منزل مانند فضای پذیرایی منزل، اتاق نشیمن، اتاق خواب هم به کار ببریم.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  راهنمای چیدمان مبل 7 نفره که خوش سلیقه ها باید بدانند

 

در آخر این را باید بدانیم که هر چه مبل کاربردی تر باشد، به سبک امروزی و مدرنیته بودن کمک می‌کند. از نمونه مبل‌های امروزی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم مبل تختخواب شو می‌باشد که به صورت دو منظوره و گاهاٌ سه منظوره به کار می‌رود. یک کاربرد آن به صورت مبل می‌باشد، به صورت تخت خواب می‌باشد، همچنین شاید در قسمت زیرین خود باکس یا کشو هم داشته باشد که مدرن بودن را به نهایت خود رسانده است.

مبل مدرن تخت خواب شو وبلاگ مبل باروس

مبلمان مدرن از چه متریالی ساخته می‌شود؟

مبلمان مدرن امکان دارد معولاٌ از موادری مانند فلزات، شیشه، پلاستیک و چوب های با پوشش‌های مدرن استفاده بکند. اما در سبک مبلمان کلاسیک ممکن است از چوب، پارچه‌های غنی و مواد طبیعی دیگر مانند پارچه ابریشم استفاده نمایند.

متریال استفاده شده در مبل مدرن وبلاگ مبل باروس

در مبل مدرن باید از متریال به روز و درجه کیفیت بالایی استفاده بشود، اما با یک نگاه حتما متوجه خواهید شد که مبلمان مدرن از متریال با ارزش در بهترین رده خود استفاده کرده است که جذابیت ظاهری را برایمان ایجاد می‌کند. در ادامه به صورت جزئی به پارچه، فوم، اسنفج، رنگ، چوب و فلز استفاده شده در مبلمان مدرن صحبت خواهیم کرد.

 

  • ساختار زیبا و رنگ مبل مینیمال

اصل و اصول مبلمان مدرن، در طراحی و ساختار ساده آن می‌باشد که یکی از علت‌های آن، تنوع رنگی پایین آن می‌باشد، در مبل مدرن معمولاً از چند رنگ ثابت و محبوب به کار می‌رود.

مبل مدرن، در انواع رنگ جذاب| وبلاگ مبل باروس

طبق آمار بیشتری رنگ‌هایی که مورد پسند مردم می‌باشد رنگ‌های سرد و خنثی می‌باشد که می‌تونیم برای مثال به رنگ خاکستری، کرم و طوسی آن اشاره کنیم. یکی از هدف‌ها استفاده از این رنگ ها ایجاد فضای آرامش بخش و خلوت تر نمایش دادن دکوراسیون منزل می‌باشد.

 

  • انواع پارچه های مبل مدرن :

اگر بخواهیم یک لیست از پارچه هایی که در مبل مدرن استفاده می‌شود را اشاره نماییم، مبل مدرن معولاً به منظور ایجاد تنوع و زیبایی از پارچه های گوناگونی با کارایی و راحتی مختلفی استفاده می‌کند که می‌توانیم به نوع پارچه چرم، کتان، ابریشم، مخمل و پارچه های نخی اشاره نماییم.

رنگ پارچه مبل مدرن، وبلاگ مبل باروس

پارچه‌ها نقش اساسی و پر رنگی در زیبایی ظاهری مبلمان مدرن دارند از همین جهت هنگام خرید باید با انواع مدل پارچه های مدرن آشنایی نسبی داشته باشد، به فرض مثال از اصلی ترین نوع پارچه مبل مدرن می‌توانیم به پارچه چرم و مخمل اشاره نماییم.

  • پارچه چرم:
       چرم یک انتخاب معمول برای مبلمان مدرن است، اما همچنین مصنوعی یا فوم استفاده شده که داریا ظاهر مشابه چرم است اما از نمکته های مثبت آن کم‌هزینه بودن آن می‌باشد.عکس
  • پارچه مخمل :
    مخمل یکی از پارچه‌های محبوب برای مبلمان مدرن است. این نوع پارچه از الیاف نرم و لطیف تشکیل شده است که به مبلمان ظاهری لطیف و زیبا می‌بخشد.

نوع چوب به کار رفته در مبلمان مدرن : 

مبلمان مدرن از انواع مختلف چوب برای ساختارها و جزئیات استفاده می‌کند، این انواع چوب ممکن است شامل چوب‌های طبیعی یا چوب های با پوشش‌هایی نوین و روانهای باشد که با توجه به زیبایی، مقاومت و قابلیت‌های دیگر برای مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد برخی از انواع چوب مورد استفاده در مبلمان مدرن استفاده قرار می‌گیرد.

  • چوب راش :
    یکی از چوب‌های پرکاربرد و معمولاً از لحاظ مالی مناسب است. این چوب دارای رنگی کرم یا سفید بوده و معمولاً برای قسمت‌های پایه و ساختاری از مبلمان مدرن استفاده می‌شود.چوب راش استفاده شده در مبل مدرن- وبلاگ مبل باروس
  • چوب گردو:
    این چوب از لحاظ زیبایی و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. معمولاً در مبلمان مدرن برای ساختارها و بخش‌هایی که قوی و مستحکم باید باشند، استفاده می‌شود.

در مجموع، انتخاب نوع چوب برای مبلمان مدرن معمولاً به سلیقه، استفاده مورد نظر و تعیین ارزش های مد نظر از جمله استحکام و زیبایی و کیفیت مرتبط است.

 

خلاصه مبلمان مدرن، طرحی نوین برای منزل شما :

در مقاله مبلمان مدرن، سعی بر آن شد که بیشتر با مبل مدرن آشنا بشویم، مبل مدرن یا مبل اسپرت، با طراحی تازه و به روز خود راحتی و آرامش برای خودمون و منزل به ارمغان میاره. یکی از مهم ترین اصول هایی که در مبل مدرن بهشون تاکید شده است، پایبند بودن به اصل سادگی می‌باشد. بنابراین اگر به سبک ساده علاقه مند می‌باشید، مبل مدرن می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

اما گاهاً دیده شده است که در تعداد زیادی از تنوع مبلمان مدرن، از خطوط صاف و تیزی استفاده شده است که ظاهر هندسی و ظاهر هندسی  تمیز و بی نقص، از ویژگی های این مبل است و این را باید در نظر بگیریم که مبل مدرن بهترین نوع مبلمان مدرن برای خانه های کوچک می‌باشد که فضای کمتری دارد، بهترین گزینه می‌باشد.

همچنین این در قسمتی به این اشاره شد مبل مدرن از متریال ارزشمندی هم استفاده کرده است که باعث شده است این مبلمان را در صدر مبل‌هایی قرار بدهیم که افراد آن‌ها به فضای منزل کوچک و همچنین به سادگی اهمیت می‌دهند.

مشاهده انواع مبل مدرن دیگر در سایت‌های خارجی 

2 نظر در “مبلمان مدرن، طرحی نوین برای منزل شما

  1. نفس گفت:

    سلام وقت بخیر
    این روزا دیگه طرح مبل کلاسیک اصلا طرفداری نداره، همه آپارتمان نشین هستن باید از مبل های مدرن استفاده کنند.

    1. سلام و احترام
      بله با این نظر شما کاملاٌ موافق هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *