مبلمان راحتی

مبل راحتی بخریم یا مبل سلطنتی؟

مبل راحتی بخریم یا سلطنتی ؟ فروشگاه مبل باروس

یکی از بحث های جذابی که جزو دیالوگ های معروف مشتریان می‌باشد این است که مبل راحتی بخریم یا مبل سلطنتی؟ البته که هر عاملی برای تصمیم گیری تاثیر خود را دارد، به فرض باید به نوع سلیقه خریدار، طرح و رنگ‌ها، مدل، جنس و ابعاد مبل توجه داشته باشید، این که با دکوراسیون منزلتان همخوانی دارد یا خیر!

در این مقاله، مبل باروس قراره به صورت تخصصی درباره ی این موضوع صحبت کند، زیرا که می‌تونه راهنمایی بسیاری به عزیزانی که در دو راهی قرار دارند بکند.


هدف از تهیه این مقاله پاسخ به سوالات زیر می‌باشد.

  • مبل راحتی بهتره یا مبل سلطنتی؟
  • کدام مبل برای دکوراسیون منزل من مناسب است؟
  • تفاوت مبل راحتی و مبل سلطنتی چیست؟
  • مبل کلاسیک بهتره یا راحتی؟
  • برای منزل مبل راحتی بخریم یا مبل استیل؟
  • تفاوت بین مبل راحتی و سلطنتی در چیست؟
  • مبل سلطنتی خوبه یا راحتی؟

انواع مبل راحتی مقاله مبل راحتی بهتره یا سلطنتی وبلاگ باروس

در ابتدا: آشنایی اولیه با مبل راحتی

میدانم که خیلی ها با سبک مبل راحتی آشنا هستید و بار ها در منزل آشنایان و دوستان انواع دسته مبل راحتی را مشاهده کرده اید، مبل راحتی ظاهر ساده ای دارد اما بیشترین کاربردی که دارد، نشیمن فوق العاده نرمی است که دارد، مبلمان معمولا در فضای پذیرایی منزل قرار می‌گیرد، بنابراین باید انتخاب درست و اصولی را انجام بدهید زیرا که اگر قصد خرید مبل را داشته باشید، درصورت نداشتن اطلاعات صحیح و کافی درباره‌ی مبل امکان گرفتن تصمیم اشتباه وجود دارد.

مبل راحتی برای چه کسانی مناسب می‌باشد؟

مبل راحتی ساختار و استایل خوبی دارد و از نظر هزینه هم از مابقی دسته مبلمان هم اقتصادی تر می‌باشد، در اکثر مواقع از مبل راحتی در منزل‌های کوچک و متوسط مانند مجتمع ساختمایی استفاده می‌شود که به خاطر جمع و جور بودنش فضای کمتری رو اشغال می‌کنه، اما در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

  • افرادی که خانه نقلی و کم متراژی دارند.
  • کسانی که علاقه دارند نشیمن ساده و راحتی داشته باشند( دراز بکشند و لم بدهند مقابل تلویزیون)
  • افرادی که منزل بزرگی دارند و می‌خواهند در کنار مبل اصلی خود مکانی را اختصاص به نشیمن راحتی بدهند.
  • افرادی که می‌خواهند زیاد هزینه نکنند و یک سبک مبل ساده و راحتی داشته باشند(به زیبایی ظاهر اهمیت نمی‌دهند)
  • کسانی که علاقه ای به مبل سلطنتی و کلاسیک ندارند و فقط به سبک مبل مدرن، اسپرت و راحتی علاقه دارند.
  • برای افرادی که مجرد هستند و به دنبال سبک مبلمان با ارتفاع کم می‌باشند( که به عنوان تخت خواب هم استفاده کنند)

مبل راحتی بهتر است یا مبل سلطنتی امکان راحتی بودن و لم دادن مبل راحتی وبلاگ مبل باروس

استایل مبل راحتی از چه متریالی ساخته می‌شود؟

مبل راحتی یک ساختار متفاوت دارد که شامل یک کلاف مبلمان است و پارچه به صورت کامل آن را پوشش داده است. بنابراین شما که در حال خواندن این مقاله هستید باید به میزان کیفیت پارچه مبل راحتی بیشتر اهمیت بدهید.

در قسمت کلاف مبل راحتی چه نوع چوبی کار رفته است؟

علاوه بر مبل راحتی، باید در واقع در هنگام خرید مبل همیشه به نوع چوب به کار رفته در قسمت کلاف مبل توجه داشته باشید، از عمده چوب هایی که در مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تونیم به چوب راش، قوی ترین نوع چوب از هر لحاظ، چوب بلوط، چوب گردو، چوب روسی و حتی چوب سفید اشاره کنیم.


اگر علاقه مند هستید تفاوت انواع چوب‌ها در ساختار مبل را بدانید می‌توانید به مقاله انواع چوب در کلاف مبل مراجعه کنید و اطلاعات خوبی را به دست بیاورید. حتما مطالعه اش کن!


جدا از اصلی ترین بحث کلاف، همیشه باید با نشستن بر روی مبل، میزان کیفیت مبل راحتی را امتحان کنید هر چه قدر که کیفیت متریال به کار رفته بالا باشد، همیشه باعث می‌شود که کاربر رضایت بالایی داشته باشد. از برترین متریالی که برای نشیمن هر مبلی به کار می‌رود می‌تونیم به فوم سرد، فوم گرم، اسفنج اشاره کنیم. اسفنج در وزن 30 الی 35 کیلویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع مبل راحتی در بازار امروزی

مبل راحتی در بازار امروزی شامل چندین طرح است که هر کدام استایل و چینش منحصر به فردی دارند که در قسمت پایین به آن اشاره می‌کنیم.

  • مبل راحتی مدل به شکل ال L
  • مبل راحتی مدل به شکل یو U
  • مبل راحتی تخت خواب شو
  • مبل راحتی هفت نفره شامل یک کاناپه، و چهار عدد مبل تک نفره

امکان تخت خواب شو مبل راحتی و دومنظوره بودن مزیت نسبت به مبل سلطنتی وبلاگ مبل باروس

چیدمان مبل راحتی در منزل

مبل راحتی جزو جمع و جور‌ترین مدل مبلمان است که در هر خانه‌ای می‌تونید استفاده کنید، اما همان طور که در قسمت بالا اشاره شد، مبل راحتی شامل چندین طرح مبلمان است، مبل راحتی مدل به شکل ال و یو انگلیسی و به هم دیگر چسیبده است و اکثر مواقع در مقابل میز تلویزیون مورد چینش قرار می‌گیرد.

مبل تخت خواب شو با حالت دو منظوره عالی هستند شما می‌تونید از این مدل راحتی که معمولا کاناپه تک است، در فضای پذیرایی منزل و یا در اتاق خواب خود استفاده نمایید.

اگر که مبل راحتی خود هفت نفره می‌باشد پیشنهاد می‌شود که به صورت قرینه چینش شود، به این صورت که اگر تلویزیون را مرکز قرینه قرار بدهیم، کاناپه روبروی تلویزون و مابقی مبل های تک نفره متناسب با کاناپه چیدمان شود.

چیدمان مبل راحتی هفت نفره در مقایسه با مبل سلطنتی وبلاگ مبل باروس

در قدم دوم: آشنایی با مبل سلطنتی و یا استیل

حال به سراغ قسمت دوم مقاله می‌رویم تحلیل و بررسی مبل سلطنتی:

به مبل سلطنتی، مبل استیل هم می‌گویند، در حقیقت یکی از بی بدلیل ترین مدل مبلمان که جزو شاهکارهای مبلمان است، مبل سلطنتی است  که همانند اسمش، زیبا و با ابهت است که در قدم دوم مقاله مبل راحتی بخریم یا مبل سلطنتی قراره به این موضوع بپردازیم.

شکوه و عظمت در ساختار مبل سلطنتی وبلاگ مبل باروس

مبل سلطنتی از کدام دسته مبلمان است؟

مبل سلطنتی از گران‌بها ترین دسته مبلمان است و که در منازل اعیان نشین شمال شهرها به کار گرفته می‌شود، از مهم ترین نکات که مبل سلطنتی را تبدیل به بهترین در دسته خود کرده است، استفاده از منبت کاری و حاشیه کاری حرفه ای به رنگ طلایی و قرمز می‌باشد که تداعی دوران پادشاهی در منزل است.

از نکته های خوب مبل سلطنتی

  • ظاهری شیک و جذاب به همراه منبت کاری چشم نواز
  • ایجاد احساس قدرت و تغییر و تحول در منزل
  • نشیمنی مناسب و پوشش دادن استایل کاربر
  • ارزش دار بودن متریال استفاده شده در مبلمان سلطنتی( طول عمر بالایی دارد و ماندگار است)
  • پرستیژ بالایی که در هنگام پذیرایی به میهمانان می‌دهد.

مبل تک نفره مبل سلطنتی با منبت کاری زیبا وبلاگ مبل باروس

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  از کجا بفهمیم مبل شرکتی است؟

از نکته های منفی مبل سلطنتی

  • اگر وسواس تغییر دکوراسیون منزل را دارید مبل سلطنتی برایتان مناسب نیست
  • وزن بسیار سنگین
  • امکان جابه جایی سخت
  • مناسب نبودن برای دکوراسیون منزل‌های کوچک
  • هزینه بسیار بالا
  • مدرن و امروزی نبودن
  • راحت نبودن میهمانان در هنگام نشستن

 

و در قدم آخر: تفاوت مبل راحتی با مبل سلطنتی

برای منزل چه نوع مبلی را انتخاب کنیم؟ آیا مبل راحتی بهتر است یا مبل سلطنتی؟ بدون تردید در بازار امروزی برای انتخاب و خرید مبل دچار سردرگمی خواهید شد، زیرا که تنوع بسیار بالایی دارد و یه جورایی باعث کلاف شدن شما می‌شود، اگر مقاله رو تا به اینجا خوانده باشید با مبل راحتی و سلطنتی آشنا شده اید. حال در این قسمت قصدداریم که به مقایسه این دو دسته پرطرفدار بپردازیم.

در اول باید این سوالات را از خودمان بپرسیم که :

  • آیا علاقه مند به منزلی مجلل و با شکوه هستید یا خانه ای با سبک و مینیمال و راحت؟
  • آیا در منزلتان فضای کافی برای داشتن دو دست مبل در کنار هم دارید؟
  • آیا برایتان ظاهر مهم می‌باشد یا کارکرد؟
  • چه نوع سبک چیدمان منزل علاقه مند هسیتد؟

مبل سلطنتی نمایی زیبا در مقاله مبل راحتی یا سلطنتی در وبلاگ مبل باروس

اول از نظر متراژ منزل

خب، مسلما اگر قصد خرید مبل دارید، باید در ابتدا یه تصویر ذهنی از منزل خود را داشته باشید، به فرض مثال شما در یک مجتمع مسکونی 100 متری یا کمتر زندگی می‌کنید که میزان فضای پذیرایی منزل آن حدود 35 متر است، به طور حتم استفاده از مبل سلطنتی با آن جثه بزرگ به هیچ وجه مناسب و درخور فضای پذیرایی شما نخواهد بود.

از طرفی دیگر اگر منزلی با وسعت بالا داشته باشید، 100 درصد باید از ست مبلمانی  استفاده کنید که به فضای منزل شما جذابیت بیافزاید، که مبل سلطنتی بهترین گزینه است تا جلوه خود را نمایش بدهد، همین طور که شما این امکان را دارید که در کنار استفاده از مبل سلطنتی از مبل راحتی هم استفاده نمایید.

یک نکته ویژه : اگر که مستاجرهستید به هیچ وجه انتخاب مبل سنگینی مانند مبل سلطنتی انتخاب عاقلانه نمی‌باشد، دلیلش را شما بهتر می‌دونید چونکه همیشه در حال جابه جایی هستید و امکان صدمه خوردن مبل سلطنتی که قیمت بالایی دارد وجود دارد.

نحوه چیدمان مبل استیل در دکوراسیون منزل:

مبل استیل یا سلطنتی، چیدمانش به این گونه است که باید نزدیک به هم قرار بگیرند، مخصوصا اگر که فضای پذیرایی منزل بزرگ باشد، و اینکه نباید در اطراف مبل استیل نباید از وسایل تزئیناتی زیادی استفاده کنید که باعث شلوغی شود.

چیدمان مبل سلطنتی یا استیل مبل باروس

برایتان ظاهر مهم است یا کارایی؟

اول از خود بپرسید: هدفم از خرید مبل چیست؟

اگر که ظاهر مبلمان برایتان اهمیت دارد، باید از مبل سلطنتی استفاده کنید، مبل سلطنتی شامل قسمت شاه نشین است که مانند تاج سر پادشاه در منزل می‌درخشد، با نگاه کردن به مبل سلطنتی خودمونی بگوییم که قند در دل را آب می‌کند، زیرا جذابیت بالایی به منزل می‌بخشد.

اما سوای ظاهر زیبایی خود، کارایی نسبت کمتری دارد، منظور از کارایی پایین این است که نمی‌تونید در مدت زمان بلندی بر روی این مبل بنشینید و بدنتان خسته و کوفته می‌شود.(که این از نکته های منفی مبل سلطنتی است)

مبل راحتی با اینکه طرح ساده ای دارد، اما پر فروش ترین دسته مبلمان است و همون طور که گفته شد، از اقتصادی ترین دسته مبلمان است زیرا که از پرکاربردترین دسته مبلمان است و به همین دلیل در هر خانه‌ای قرار دارد.

مبل راحتی برعکس مبل سلطنتی، ظاهر زیبایی ندارد اما پر کاربرد است، اینجا مبل راحتی برای اونایی که دنبال استفاده مداوم از مبل هستند بهترین انتخاب می‌باشد.

رنگ طلایی در تاج نمای مبل سلطنتی در مقایسه با زیبایی ظاهری مبل راحتی مبل باروس

مقایسه قیمت مبل راحتی و استیل(سلطنتی)

به طبع که قیمت استیل(سلطنتی) بالا می‌باشد، هم میزان چوب بالایی استفاده شده و هم میزان جذابیت و ظاهری فوق العاده چشم نوازی دارد که با منبت کاری هایی که رویش انجام می‌شود، هزینه بالایی در پی دارد، (البته به جز این موارد نوع متریالی که در مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد هم بر روی قیمت تاثیر گذار می‌باشد)

مبل راحتی در مقایسه با مبل سلطنتی قیمت سبک و پایینی دارد زیرا که در مبل راحتی نباید انتظار ظاهری فوق العاده زیبا، سبک و طرح های خاص  و منبت کاری های حرفه ای باشید، از همین جهت قیمت به مراتب مناسب تری دارد.

در پایه مبلمان، استیل بهتر است یا پایه چوبی؟

یکی از پرسش هایی که به صورت مکرر از ما شده است و کاربران برایشان اهمیت دارد، آیا مبل با پایه استیل بهتر است یا پایه چوبی؟

در اول باید بگم که هر کدام خاصیت و کارایی جذاب خودشون رو دارند، اما پایه استیل معمولا ویژه هستند و در کمتر جایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با استفاده از مبل استیل می‌تونید یک تغییر و شگرف جذابی را در منزل خود ایجاد کنید، که مبل را از هر لحاظ متمایز و برتر نشان می‌دهد.

اما درباره‌ی مبل چوبی می‌تونیم به استقامت بالا، آرامش و راحتی، نوع زیبایی و ظرافتی که به مبل می‌دهد اشاره کنیم، اما مبل با پایه های استیل در هر حال به روز و مدرن هستند.

زیبایی تاج مبل سلطنتی و چشم نوازی زیبای مبل وبلاگ مبل باروس

در نتیجه مبل راحتی یا سلطنتی؟

اگر بودجه و فضای منزل بزرگی دارید و به ظاهر مبل بیشتر اهمیت می‌دید، صد در صد از مبل سلطنتی استفاده کنید، زیرا که نیاز شما رو رفع می‌کنه. اما در عوضش اون نشیمن نرم و راحت رو نداره و شما نمی‌تونید به قول گفتنی لم بدید روی مبل و معذب هسیتد.

اما اگر فضای منزل کوچک و نقلی دارید و دوست دارید هنگام نشستن احساس آرامش خوبی داشته باشید مبل راحتی بهترین گزینه است، از مزیت های دیگه مبل راحتی قیمت مناسب، جمع و جور بودن و نشیمن فوق العاهده نرم آن است که به دلیل پرکاربرد بودن، در هر خانه‌ای یافت می‌شود.

همچنین اینکه در سایت نی نی سایت موضوع خانوما مبل راحتی بهتر است یا سلطنتی؟ هم مورد بحث قرار گرفته است که اگر یه سر بهش بزنید می‌فهمید که عموم مردم چقدر از تصمیم خود، قبل از دانستن اطلاعات مهم پشیمان هستند که اگر مشاوره‌های این مقاله را مطالعه می‌کردند درصد نارضایتی کمتری داشتند.

مبل باروس به عنوان یک مشاور این مقاله را تهیه و آماده کرده است که شما عزیزان از این مقاله قبل از خرید مبل بازدید نمایید و با اطلاعات بیشتری تصمیم به خرید بگیرید. مبل باروس خود، از برند های موفق در زمینه تولید و عرضه مبل سلطنتی، راحتی و کلاسیک می‌باشد که می‌توانید به صفحه فروشگاه‌مون سر بزنید و از نزدیک تنوع مبلمان رو مشاهده نمایید.

2 نظر در “مبل راحتی بخریم یا مبل سلطنتی؟

  1. پریزاد گفت:

    سلام
    مقاله مفیدی بود باعث شد که من مبل راحتی رو از سایتتون مشاهده کنم.
    قشنگه
    کیفیت پارچه ها عالی
    دوخت بینظیر
    چوب راش واقعا .طبق اون چیزی ک گفتید .
    از اینهمه دقت ممنونم 👌☘️

    1. سلام و احترام سرکارخانم پریزاد
      باعث خرسندی است که این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *