مطالب سایت

مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ مزایا و معایب

مبل سنگین بهتر است یا سبک فروشگاه مبل باروس

یکی از معظل های تکراری که در هنگام  خرید مبل برای مشتریان پیش می‌آید، توجه نکردن به وزن مبلمان می‌باشد، آیا مبل سنگین بهتر است یا مبل سبک؟ مکرراً دیده شده که بعد از خرید مبل، پشیمانی‌هایی پیش آمده است که ای کاش مبل سبک‌تری را انتخاب می‌کردم زیرا که مستاجر هستند و هر ساله باید به یک خانه دیگر بروند و سنگین بودن مبلمان برایشان مناسب نمی‌باشد، اما بر عکس این قضیه، مبل سنگین معمولا قرص و محکم هستند و از تراکم چوب بالایی ساخته شده اند، که طول عمر بالایی دارند و ارزش زیادی به کار می‌بخشند. در ادامه به صورت کامل مقاله درباره مزیت‌ و معایب سنگین و سبک بودن مبلمان بیشتر صحبت می‌شه تا راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشیم.

مبل سنگین کلاسیک با بهترین متریال وبلاگ مبل باروس

بین مبل سنگین و مبل سبک کدام را انتخاب کنیم؟

در ابتدا باید این را بدانیم که کدام دسته از مبل‌ها سنگین وزن و سبک وزن هستند، که در قسمت پایین یه مقدمه کوچک از انواع دسته  مبل به شما می‌گوییم.

مبل کلاسیک: این نوع از مبلمان، جزو دسته مبل سنگین وزن هستند، زیرا که هم از تراکم چوب بالایی بهره برده است و همچنین از منبت کاری و ساختار پیچیده ای در قسمت کلاف خود استفاده کرده است. البته یه گریز کوچک هم باید به تاریخچه مبل کلاسیک داشته باشیم که در کشورهای اورپایی ساخته شده است.

مبل نئوکلاسیک: در واقع مبل نئوکلاسیک را می‌توان به عنوان زیر شاخه مبل کلاسیک دانست، زیرا که از لحاظ ظاهری شبیه به مبل کلاسیک است اما یک تفاوت کوچک دارد! قسمت نشیمنگاه به مراتب نرم و راحت‌تری دارد که مورد پسند خانواده‌های ایرانی است. مبل نئوکلاسیک نسبت به مبل کلاسیک سبک‌تر است اما در دسته مبلمان قرار می‌گیرد که وزن مناسبی دارد.

مبل راحتی و اسپرت: این دسته از مبل را شاید همه بشناسند و نیازی به معرفی نباشد، اما این سبک از مبلمان جزو دسته مبل سبک وزن است، از این دسته مبلمان بیشتر در خانه های آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان حمل و نقل آسانی را به شما می‌دهند.

مبل سلطنتی و استیل: مبلمان شاه نشین و سلطنتی، از دسته مبل سنگین وزن هستند و بیشتر مناسب برای قصر و ویلاهای بزرگ می‌باشد. اگر که جذابیت دکوراسیون منزلتان برایتان اهمیت دارد، حتما این سبک از مبلمان را انتخاب نمایید اما باید این نکته را بدانید که نباید این نوع از مبلمان را جابه جا نمایید.


اگر بخواهیم بین مبلمان سنگین و سبک مقایسه‌ای را انجام بدهیم، مبل سنگین از لحاظ تراکم چوب بالایی که دارد از کیفیت درجه یکی برخوردار است اما بدلیل وزن زیاد، مناسب برای جابه جایی و حمل و نقل نمی‌باشد، اما مبل با وزن سبک هم حمل و نقل و جابه جایی آسان‌تری دارد و هم اینکه با هر سبک دکوراسیونی ست می‌شود.


مبل سنگین مناسب کدام دکوارسیون است؟

حال که با انواع سبک مبلمان آشنا شدید، این سوال شاید به جا باشد که آیا مبل سنگین برای منزل من مناسب است؟ از دسته مبل سنگین وزن همان طور که اشاره شد، مبلمان با طرح منبت بالا و با ساختاری پیچیده می‌باشد، مانند مبل کلاسیک و یا مبل سلنطتی.


پیشنهاد ما به شما این می‌باشد که در ابتدا به صفحه خرید مبل کلاسیک در فروشگاه مبل باروس سر بزنید از انواع تنوع مبل کلاسیک بازدید نمایید و مجدد به مقاله برگردید.


با دیدن مدل مبلمان کلاسیک، متوجه می‌شویم که برای داشتن مبل سنگین حتما باید به فضای منزلمان اهمیت بدهیم. آیا شما فضای پذیرایی مناسبی دارید که با قرار گیری مبل کلاسیک مشکل کمبود فضا نداشته باشید؟

علاوه بر این باید یک مشکل بزرگ دیگری را به یاد داشته باشیم که، مبل سنگین به دلیل وزن بالای خود در حمل نقل کار را سخت می‌کند، شما اگر علاقه مند هستید هر دوره ای دکوراسیون منزلتان را تغییر بدهید، خرید مبل سنگین وزن برایتان به صرفه نیست.

از یک جهت دیگر هم مبل سنگین مناسب منزل شما نمی‌باشد، از چه جهتی؟ اگر که منزلتان آپارتمانی است و راه پله تنها راه حمل و نقل مبلمان است. انتخاب مبل سنگین به عنوان نشیمن منزلتان به طور کلی اشتباه است زیرا که بی شک در هنگام حمل و نقل، مبلمانتان صدمه خواهید دید، و سوای آن اگر قصد تعویض منزل را دارید باید یک نگرانی جدا برای بحث حمل و نقل مبلمان خود داشته باشید.

مبل کلاسیک وبلاگ مبل باروس

علت سنگینی مبلمان

تا به اینجا، بیشتر در مورد نکاتی صحبت کردیم که بیشتر به چشم راهنمایی خرید می‌توان دید اما در ادامه به علت سنگین بودن مبلمان کلاسیک و سلطنتی اشاره خواهیم کرد.

مبل کلاسیک و سلطنتی، در نوع خودشان اگر توجه کرده باشید، یک نمای جذاب و زیبایی دارند، بحث کیفیت و ارزشمندی بالای مبلمان باشد، این دسته از مبلمان از اولیت بالایی برخوردار می‌باشند، زیرا که ساختار مبلمانشان از تراکم چوب بالایی ساخته شده است و از همین جهت منبت کاری و حاشیه چینی جذابی بهره برده اند.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  5 ترفند چیدمان مبل راحتی در دکوراسیون داخلی

سوای اینکه مبل های سنگین وزن از ظاهر زیبایی برخوردار هستند، از نظر فیزیکی و ساختاری از متریال درجه یکی استفاده کرده است که صحت و سقم ماجرا را نشان می‌دهد و تعیین می‌کند که مبل از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد.

چرا مبل سبک جزو پرفروش ترین دسته‌ها می‌باشد؟

پس از اینکه از معایت و فواید مبل سنگین وزن (کلاسیک و سلطنتی) صحبت کردیم، در این قسمت به مبل سبک وزن مانند مبل راحتی و مبل نئوکلاسیک خواهیم پرداخت. اینکه مبلمان سبک وزن بیشتر مناسب چه منزلی است و یا چه معایب و مزایایی دارد.


در ابتدا کار، همانند قسمت بالا، به شما پیشنهاد می‌کنم که از انواع ست مبلمان راحتی مشاهده نمایید، با مشاهده مبلمان راحتی در فروشگاه مبل باروس، شما می‌توانید انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.


معایب مبل سبک وزن

یکی از معایبی که برای خریداران مبل وزن سبک پیش می‌آید، خرید مبل بی کیفیت از لحاظ متریالی می‌باشد، در مبل سبک وزن، معمولا از جنس بی کیفیتی می‌شود که با یک ضربه خوردن به قسمت پایه‌ها موجب شکستگی مبلمان می‌شود.

جنس بی کفیت استفاده شده در مبل سبک وزن، علاوه بر نداشتن مقاومت در برابر عوامل بیرونی، مدت زمان مصرف کوتاهی دارند و پس از گذشت زمانی، دیگر بلا استفاده می‌شود و شما باید مجدد برای تهیه مبلمان خود هزینه نمایید.

مزایای مبل سبک وزن

از معایب مبل سبک وزن که گفتیم بیشتر به این موضوع اشاره شد که از جنس بی کیفیت و یا رده پایینی استفاده شده است، اما همیشه به این صورت نیست، مبل های سبک می‌توانند علاوه بر استفاده از وزن سبک، کیفیت بالایی داشته باشند. شما قبل از هر چیزی باید نوع متریال مصرفی در مبلمان را بدانید. در ادامه بیشتر به این موضوع اشاره می‌کنیم که مبل سبک وزن از چه مزایایی برخوردار است.

از دیگر مزایای مبل سبک وزن که از نظر اقتصادی هم توجیه خوبی دارد، قیمت مناسب و ارزان تر نسبت به مبل سنگین وزن می‌باشد که انتخاب عالی برای خانواده های می‌باشد که از لحاظ اقتصادی به دنبال یک مبلمان با کیفیت و جمع و جور هستند می‌باشد.

مبل راحتی با وزن سبک و ساده وبلاگ مبل باروس

استفاده از مبل سبک (راحتی) در هر دکوراسیون

از مبل سبک راحتی در هر دکوراسیونی می‌توان استفاده کرد، اما باید این را باید بدانیم که دکوراسیون منزل شما در چه  ابعادی می‌باشد، برای مثال بعضی ها علاقه دارند که در کنار مبل کلاسیک و سلطنتی خود، از مبلمان راحتی و سبک تری که اولیت کمتری هم دارد استفاده کنند.

خرید مبل سبک راحتی، برای مستاجران بهترین پیشنهاد است، اگر شرایط شما به نحوی است که همیشه در حال جابه جایی می‌باشید بهترین تصمیم خرید مبل سبک وزن می‌باشد، مبل سبک وزن حمل و نقل آسانی دارد و در هنگام اسباب کشی، دیگر استرسی برای شما به وجود نمی‌آورد.

مبل کلاسیک که از دسته مبل سنگین وزن بود، اشاره شد که برای خانم هایی که علاقه مند به تغییر دکوراسیون منزل در هر دوره ای دارند مناسب نیست! زیرا که هم جابه جایی سختی دارد و هم در تغییر دکوراسیون زیاد جالب نمی‌باشد.

اما بر عکس این قضیه، مبل راحتی با هر دکوراسیونی به راحتی ست می‌شود و به راحتی می‌توانید خودتان مبل سبک وزن را جابه جا نمایید و هر طور که علاقه مند می‌باشید مبلمان خود را چیدمان کنید.

برای اینکه دید بازتری داشته باشید، مبل باروس، مقاله ای تحت عنوان راهنمای چیدمان مبل 7 نفره نوشته است که اگر به چیدمان منزل خود اهمیت می‌دهید، خواندنش اطلاعات خوبی را به شما می‌دهد.

این مقاله بیشتر، به دلیل متشریانی تهیه شده است که مشکلات زیر را داشته اند:
  • مبل کلاسیک طرح لورنزو سنگین وزن را خریده اند، اما راه پله‌ای کوچک و تنگ داشته اند که مانع از بالا رفتن مبلمان شده است.
  • مبل سنگین در سبک کلاسیک را خریده اند که امکان جابه جایی سختی داشته است و از آن جایی که مستاجر بوده اند مجبور به تعویض مبلمان خود شده اند.
  • متشریانی که توجه ای به فضای منزل خود نداشته اند و با خرید مبل سنگین و جادار، فضای زیادی از منزلشان را اشغال کرده است، که بهترین انتخاب، استفاده از مبل راحتی یا سبک وزن می‌باشد.
  • مشتریانی که میزان بودجه ای کمی دارند، اما بین سبک مبل سنگین و سیک مردد هستند.
  • افرادی که بیشتر به تجمل گرایی بها می‌دهند و علاقه مند به تغییر سبک دکوراسیون خود هستند اما مبلمان کلاسیک را انتخاب می‌کنند که وزن زیادی دارد و امکان تغییر و جابه جایی سختی دارد.

 

در نتیجه:

در این مقاله بیشتر سعی شد که اطلاعات خوبی در رابطه با سبک و سنگین بودن وزن مبل به شما داده شود، اینکه کدام سبک از مبلمان برایتان مناسب می‌باشد و به این موارد اشاره شده است که علت سبک و یا سنگین بودن وزن مبل به چه علت می‌باشد.

وزن مبل در هنگام خرید مبل یکی از مواردی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید، زیرا بعضاً مشاهده شده است که پس از خرید مبل مشتریان از خرید خود به این دلیل رضایت نداشته اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *