مبلمان راحتی, مبلمان نئوکلاسیک, مطالب سایت

بهترین مبل برای پذیرایی |نحوه چیدمان مبل برای پذیرایی

بهترین مبل برای پذیرایی

اگر به خیابان و مراکز فروشگاه مبلمان شهرتان سری بزنید، متوجه انواع تنوع مبلمان در رنگ و سایز‌های متفاوت خواهید شد، بنابراین برایتان کمی سخت است مبلمان خوبی را برای منزل خود انتخاب نمایید، در این مقاله سعی شده است که بهترین مبل برای پذیرایی که جلوه جدیدی به منزلتان می‌بخشد را بررسی نماییم. 

 

کدام مبل پذیرایی برای دکوراسیون منزل مناسب است؟

شاید می‌توان گفت که مبلمان پذیرایی از جمله وسایلی است که در هر خانه و منزل وجود دارد و از جمله وسایل کاربردی می‌باشد، برای همین اهمیت دارد که ما بدانیم مبلمان پذیرایی مناسب هر دکوراسیون کدام می‌باشد؟ تا در انتخاب و خرید دچار مشکلی نشویم و متناسب ترین مبلمان را برای منزل خود انتخاب نماییم. برای مثال برای خانه‌های کوچک بیشتر از مبلمان طرح L ، مبلمان راحتی و برای خانه‌های بزرگتر مبلمان سلطنتی و مبلمان ترکیبی استفاده می‌شود که باید این نکات را قبل از خرید بدانیم، کدام مبل پذیرایی برای دکوراسیون منزل مناسب می‌باشد. 

 

از انواع مبل پذیرایی برای دکوراسیون می‌توان به: 

شما باید بدانید که قبل از خرید مبل برای پذیرایی منزل، هر مبلی برای خانه‌های بزرگ با خانه های کوچک متفاوت می‌باشد. زیرا که باید به میزان فضای منزل توجه نمایید، باید مبلمانی با سایز متناسبی تهیه شود تا نمای جذاب و منحصر به فردی را به دکوراسیون منزل شما ببخشد. این نکته را باید بدانیم که که در خانه‌های بزرگ فضای پذیرایی خانه در انتخاب مبلمان چندان اهمیت بالایی ندارد. در واقع این ابعاد مبلمان است که باید به آن توجه شود. 

اما در خانه‌های کوچک، میزان فضای پذیرایی و ابعاد مبلمان به یک اندازه دارای اهمیت می‌باشد، چرا که در منزل‌های کوچک به اندازه کافی برای هر نوع مبلمانی فضایی وجود ندارد. بنابراین باید در هنگام خرید مبلمان موارد را باید در ذهن خود داشته باشید. در کل مبلمان مناسب برای پذیرایی انواع مختلفی دارد که هر کدام سایزها و وِیژگی‌های خود را دارند. 

از انواع مبلمان مناسب برای پذیرایی منزل شامل موارد زیر می‌ شوند: 

 

  • مبلمان راحتی:  مبلمان راحتی از دسته های پرفروش در فروشگاه‌های مبلمان می‌باشند که به دلیل طراحی مناسب و پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان، بهترین انتخاب برای دکوراسیون منازل کوچک می‌باشند.

بهترین مبل برای پذیرایی کدامند؟ ست مبلمان سویل به صورت تخت خواب شو

  • مبلمان سلطنتی: اگر تصمیم دارید تا مبلمان سلطنتی را به عنوان یک مبل برای پذیرایی انتخاب نمایید، مبلمان سلطنتی بهترین گزینه می‌باشد، این را باید بدانیم که مبلمان سلطنتی بیشتر برای منازل با متراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • مبلمان ال: یکی از زیر دسته‌های مبلمان راحتی، مبل ال می‌باشد، مبل ال که در واژه به صورت حرف انگلیسی می‌باشد، از پرکاربردترین مدل مبلمان می‌باشد که برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین اینکه از طرح مبلمان ال در مقابل میز تلویزیون هم استفاده می‌شود.

  • مبلمان کلاسیک :  مبلمان کلاسیک یکی از با اصالت ترین مدل مبلمان می‌باشد که در نوع خود بی نظیر می‌باشد در این نوع از مبلمان، از منبت کاری و کنده کاری‌های حرفه ای استفاده شده است که بیشتر برای پذیرایی در دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود.

  • مبلمان چستر: در واقع به دلیل ساختار و استایل  چشم نواز و حالت لمسه کاری شده‌ای که دارد، برای بسیاری از افراد جذاب است، استفاده از مبلمان چستر به عنوان مبلمان پذیرایی برای منزل بهترین گزینه می‌باشد.

  • مبلمان تخت خواب شو: مبلمان تخت خواب شو از زیر دسته‌های مبلمان راحتی می‌باشد که به صورت دو منظوره طراحی شده است شما هم می‌توانید برای امور پذیرایی از آن استفاده نمایید و هم به عنوان یک تخت خواب سیار.

بهترین مبل برای پذیرایی کدامند؟ درفروشگاه مبلمان باروس

بهترین مبل برای پذیرایی باید چه شرایطی داشته باشد؟ 

 

همان طور که در قسمت بالا اشاره شد، نسبت به هر دکوراسیونی، از یک نوع مدل مبلمان استفاده می‌شود، و این را دانستیم که مبلمان راحتی ال بیشتر برای دکوراسیون منزل با وسعت کوچک  و از مبلمان سلطنتی و کلاسیک برای دکوراسیون بزرگتر استفاده می‌شود، اما بهترین مدل مبل برای پذیرایی باید دارای شرایطی باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت! 

 

  • سایز و اندازه مبلمان: ابتدا باید این را بدانیم که از اولین موارد یک مبل خوب توجه به سایز و اندازه مبلمان می‌باشد، زیرا که باید فضای مبلمان را از قبل در نظر بگیرید تا در بهترین مکان منزل مورد استفاده قرار دهید. 

 

  • نوع متریال استفاده شده در مبلمان: از اصلی ترین موارد، برای مبل پذیرایی توجه به نوع متریالی است که مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا که شما یک بار هزینه مبلمان را انجام می‌دهید و باید مبلمانی را خرید نمایید، تا سالیان سال ماندگار در منزل شما باشد.

  • میزان ارتفاع مبلمان: در این مقاله سعی شده است که بهترین مدل مبلمان برای پذیرایی را بررسی نماییم، یکی از مهم ترین عوامل برای مبلمان پذیرایی میزان ارتفاع مبلمان از سطح زمین می‌باشد، یعنی باید به گونه‌ای باشد که پای و استایل کاربر در هنگام نشستن احساس ناراحتی نداشته باشد.

  • نشیمنگاه و تکیه گاه مبلمان : پس از ارتفاع مبلمان، نشیمنگاه و تکیه گاه مبلمان هم حائز اهمیت می‌باشد، جنس متریال استفاده شده در قسمت نشیمنگاه باید از متریال خوبی استفاده کرده باشد، زیرا که هر چه قدر نشیمن و قسمت تکیه گاه با کیفیت باشد، به طور حتم امتیاز بالایی برای مبلمان محسوب می‌شود و می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای دکوراسیون منزل شما باشد.

  • قسمت دسته و پایه مبلمان:  توجه به قسمت دسته مبلمان و همچنین میزان راحتی دسته ها حس آرامش و ریلکسی خاصی به کاربر انتقال می‌دهد، زیرا که اگر تصور نمایید، مبلمان با دسته‌های نرم و راحت تر، برای مبلمان پذیرایی بهترین گزینه می‌باشد. همچنین پایه مبلمان باید از سایز و ارتفاع مناسبی برخوردار باشد، تا در هنگام نشستن کاربر نه زیاد بالا باشد نه زیاد پایین تر باشد. 

 

بهترین مبل برای پذیرایی کدامند؟ ست مبلمان کلاسیک

بهترین مبل برای پذیرایی باید در چه سایزی باشد؟ 

از مهم ترین نکته‌هایی که باید در هنگام انتخاب مبل توجه داشته باشید، میزان اندازه و سایز مبل برای پذیرایی می‌باشد، در این قسمت به بهترین مبل برای پذیرایی که باید در سایز مناسبی باشد، اشاره شده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای منزل شما باشد. 

 

مبل برای پذیرایی بزرگ:

اگر که پذیرایی بزرگ و یا نسبتا بزرگی دارید، باید از مبلمانی استفاده نمایید که سایز و اندازه‌ی خوبی داشته باشد، از جمله مبلمانی که برای پذیرایی در منزل‌های بزرگ تر استفاده می‌شود، مبلمان کلاسیک و سلطنتی می‌باشد، مبلمان سلطنتی از سایز بزرگ و جاداری استفاده کرده است که نمای زیبا و خوش چهره‌ای را به دکوراسیون منازل بزرگ‌تر می‌دهد.مبل پذیرایی با سایز بزرگ تر می‌توانند همچنین به صورت ترکیبی با مبلمان راحتی و یا در سایز کوچک تر هم استفاده شود که محیط پذیرایی راحت و مناسبی را ایجاد کند. 

 

مبل برای فضای کوچک:

همانطور که اشاره شد بهترین مبل برای فضای کوچک، مبلمان راحتی می‌باشد، زیرا که هم سایز و ابعاد مناسبی دارد و هم اینکه از نشیمن نرم و مناسبی برخوردار می‌باشد، از دیگر دسته مبلمان، سبک نئوکلاسیک می‌باشد. این را باید بدانیم که سبک نئوکلاسیک، تلفیقی از سبک کلاسیک و راحتی می‌باشد که هم نمای جذابی دارد و هم اینکه نشیمن خوبی دارد و اگر فضای نسبتا متوسطی دارید مبلمان نئوکلاسیک بهترین پیشنهاد می‌باشد. 

بهترین مبل برای پذیرایی کدامند؟ ست مبلمان کلاسیک و حصیری رنگ سبز (Copy)

انواع چیدمان مبلمان منزل ایرانی برای پذیرایی:

هر چه قدر بهترین مدل مبلمان را برای پذیرایی داشته باشیم، باید علم این را داشته باشیم که چگونه مبلمان را برای پذیرایی در منزل چیدمان نماییم، در این قسمت به این موضوع پرداخته می‌شود که انواع چیدمان مبلمان منزل ایرانی برای پذیرایی باید به چه نحوی باشد تا در هنگام نشستن دسترسی خوبی را به کاربران بدهد. 

 

نحوه چیدمان مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک: 

مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک از جمله مبلمانی است که از فروش بالایی برخوردار می‌باشد که علتش علاقه ایرانیان به مبلمان کلاسیک می‌باشد زیرا که از  اصول و استاندارد دورهمی و پذیرایی برخوردار می‌باشد. 

 

اگر توجه نمایید در این مدل از مبلمان، دسته های مبل به صورت گسترده و پهن تری ساخته شده است که کاربران هنگام نشستن احساس راحتی و در واقع آن استایل خوب موقع نشستن را داشته باشند، 

 

مبلمان کلاسیک معمولا از یک کاناپه و چهار عدد مبل تک نفره تشکیل می‌شود و معمولا چیدمان راحت تری دارد در منزل‌های ایرانی معمولا مبلمان را روبروی تلویزیون قرار می‌دهند، شما می‌توانید کاناپه سه نفره را در مقابل تلویزیون به صورت مستقیم قرار داده و مبل‌های تک نفره را در راستای سمت راست و سمت چپ مبلمان قرار دهید تا زیبا ترین دکوراسیون را برای منزلتان که به فرهنگ ایرانی نزدیک می‌باشد را داشته باشد. 

در قسمت های قبلی به طور مفصل درباره‌ی چیدمان مبلمان ۷ نفره توضیح داده ایم که می‌توانید آن مقاله را هم مطالعه نمایید. 

 

بهترین مبل برای پذیرایی کدامند؟ ست مبلمان کلاسیک (2)

نحوه چیدمان مبلمان راحتی برای پذیرایی در خانه‌های ایرانی:

مبلمان راحتی انواع مختلفی دارد اما از بهترین مدل مبلمان که هم در تی وی روم و هم در دکوراسیون منازل با وسعت بالا استفاده می‌شود، مبل راحتی مدل ال می‌باشد، مبل راحتی مدل ال نشیمن یکپارچه‌ای دارد و همیشه انتخاب خوبی می‌باشد زیرا که باعث می‌شود فضای کمتری را در اختیار بگیرد، اگر منزل بزرگی دارید، مبلمان ال را می‌توانید در کنار مبلمان کلاسیک در قسمت دیگری از منزل به عنوان مبلمان پذیرایی استفاده نمایید. 

از نمونه بارز چیدمان مبل ال در منازل ایرانی می‌توان به نحوه چیدمان به صورت قرینه اشاره کرد، به این صورت که شما یک مرکز را به عنوان مرکز و قرینه قرار می‌دهید، و نسبت به آن مرکز مبلمان خود را چینش می‌کنید. از آنجایی که در منازل ایرانی همیشه تلویزیون به عنوان مرکز می‌باشد، چینش مبلمان باید متناسب با آن باشد. 

بهترین مبل برای پذیرایی کدامند؟ ست مبلمان راحتی لیدی طرح زیبا

در نتیجه:

در این مقاله سعی شده است که بهترین مدل مبلمان که برای پذیرایی مناسب می‌باشد را بررسی نماییم، سوای اینکه هر مبلی متناسب با هر دکوراسیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شما باید نسبت به سایز و محیط پذیرایی منزلتان مبلمانی را انتخاب نمایید که در این مقاله به بهترین مدل از مبلمان متناسب با دکوراسیون اشاره شده است. که به صورت کامل در این مقاله درباره‌ی آن بحث شده است. برای خانم ها خیلی مهم است که نحوه چیدمان مبلمانش به چه صورت باشد که در اینجا به نحوه چیدمان مبلمان راحتی و کلاسیک پرداخته شده است.

از منابع خارجی که به شما خیلی کمک می‌کند تا از بهترین مدل مبل برای پذیرایی آگاه شوید را می‌توانید در پینترست مشاهده نمایید.

این را باید بدانیم که مبلمان انواع و تنوع خاصی دارد، اما از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، خرید مبل از فروشگاه و یا کارخانه‌ای می‌باشد که برای مشتریان خود ارزش قائل باشد، مبلمان باروس از بزرگترین تولید کنندگان مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک و راحتی این افتخار را دارد تا در خدمت شما عزیزان باشد تا از جدیدترین و بروزترین مدل مبلمان اطلاع داشته باشید. 

 

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  یک مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ + 6 نکته مهم که باید بدانید 

یک نظر در “بهترین مبل برای پذیرایی |نحوه چیدمان مبل برای پذیرایی

  1. مبلمان اداری شاریس گفت:

    ممنونم واقعا مقاله ی مفید و کاملی بود😍👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *