مطالب سایت

چوب روس چیست؟ انواع چوب و مزایا و معایب در صنعت مبل

چوب روس

چوب روس چیست؟ انواع چوب و مزایا و معایب در صنعت مبل

امروزه می‌توان چوب را یکی از مهم‌ترین فراورده‌های مورد استفاده در صنعت تلقی کرد که در تمامی کشورها با توجه به نیاز و کاربرد‌های متفاوت وارد یا صادر می‌شود.

اگر تاکنون برای خرید مبلمان ،سرویس خواب و اقلامی از این قبیل به مراکز خرید رفته باشید، نام چوب روس به گوش شما خورده است و حتی گاهی اوقات بدون اطلاعاتی از این چوب هرجا که این اسم به گوشتان بخورد مطمئن می‌شوید که فروشنده درست می‌گوید و حرف او را قبول می‌کنید.

اما ما در این مقاله سعی می‌کنیم با آگاهی و اطلاعات کامل درباره چوب روس از خرید وسایل چوبی خود اطمینان کامل داشته باشید و خریدی با کیفیت بالا از آن خود کنید.

استفاده از چوب و وسایل چوبی از گذشته رواج داشته و امروز طرفداران بسیاری در این عرصه پیدا کرده است. یکی از پرطرفدارترین چوب‌ها در صنعت مبلمان به چوب روسی می‌تونیم اشاره کنیم که این اسم به اشتباه در میان مردم رواج یافته است. در این نوشته با جزئیات کامل چوب روس که شامل چوب نراد و چوب یولکا و چوب ساسنا آشنا خواهیم شد.

چوب روس

چوب نراد چیست؟

چوب نراد با اسم علمی از نمونه‌های درخت کاج محسوب می‌شود که جز مهمترین چوب‌ها در تهیه چوب روسی می‌باشد. این چوب با داشتن برگ‌های سوزنی جز چوب‌های نرم به حساب می‌آید و در مصارف گوناگونی مانند مبلمان‌سازی، دکوراسیون داخلی و خارجی، کف‌پوش، دیوار‌پوش و… استفاده می‌شود.

چوب نراد

چوب یولکا چیست؟

چوب یولکا یا همان نوئل نیز جز درختان سوزنی برگ همیشه سبز است که این چوب‌ها از جنس درخت اسپروس هست.
یولکا معمولا نرم و رنگ روشن و دارای بافتی درشت است که در مقایسه با ساسنا دارای تفاوت‌هایی است.
گره‌های این چوب بصورت نقطه‌ای هست و بصورت نامتوازن در طول چوب تکرار می‌شود. این چوب از لحاظ ظاهری روشن و نرم و دارای بافت درشت است. با وجود نرم بودن دارای بافت محکمی است و برای مصالح ساختمانی چوبی و انواع دکوراسیون‌های داخلی استفاده می‌شود.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:  راهنمای خرید مبل راحتی

چوب یولکا

چوب ساسنا چیست؟

در اصل نام گونه‌ی سوسنا است که در زبان فارسی به کاج مشهور است. کاج با اسم علمی Pine.
ساسنا درخت مخروطی همیشه سبز با ارتفاع 35 متر و قطر 1 متر می‌باشد. چوب ساسنا دارای بافت گاهی درشت و گاهی ریز و رنگ آن کمی قرمز و صورتی است.
این چوب به علت وزن سبک و قیمت مقرون به صرفه در صنایعی مانند تولید ام دی اف، نئوپان، تخته سه‌لا کاربرد دارد.

چوب سانسا

ابعاد الوار چوب روسی (چوب نراد و چوب یولکا و چوب ساسنا)

در بازار الوار این چوب با ضخامت 5/2 تا 5/7سانتی‌متر، و طول 4 متر تا 6متر بفروش می‌رسد.

ویژگی های چوب روسی(چوب نراد و چوب یولکا و چوب ساسنا)

قابلیت انعطاف‌پذیری، سنباده‌زنی راحت، استفاده راحت پیچ و میخ در آن، مقاومت دربرابر گرما، مقاومت در برابر رطوبت و لانه نکردن حشرات در آن، وزن سبک و شکل‌پذیری بالا،ابعاد مختلف، مناسب بودن قیمت آن، خوش‌کار بودن، امکان اجرای رنگ‌های مختلف بر روی چوب و… می‌باشد.

لمبه روسی چیست؟

به الوارهایی می‌گویند که معمولا از درختان کاج ساخته شده و می‌توان آن‌ها را به یک‌دیگر وصل نمود.
از چوب لمبه روسی برای ساخت دکور چوبی ، کف پوش، دیوار پوش، پارتیشن و… استفاده می‌شود و قابلیت مونتاژ از مکانی به مکان دیگر را دارد.

لمبه روسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *